Nowy most kolejowy na Nysie Łużyckiej otwarty

• Budowa otwartego w środę (7 grudnia) mostu kolejowego na Nysie Łużyckiej, łączącego polską Bielawę Dolną z niemieckim miastem Horka, kosztowała 23 mln zł.
• Pociągi mogą teraz jeździć o 70 km/godz. szybciej niż dotąd i przewozić cięższe ładunki.
Nowy most kolejowy na Nysie Łużyckiej otwarty
Nowa przeprawa nad Nysą Łużycką ma 160 metrów i jest o 23 m dłuższa niż poprzednia (fot.plk-sa.pl)

"Most istotnie poprawia sprawność i bezpieczeństwo przewozów kolejowych na styku polskiej i niemieckiej sieci kolejowej oraz usprawnia połączenia na osi Wschód - Zachód. To sprawniejszy przewóz ładunków dla przewoźników towarowych i krótsza i bardziej komfortowa podróż dla pasażerów" - powiedział rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Nowa przeprawa nad Nysą Łużycką ma 160 metrów i jest o 23 m dłuższa niż poprzednia. Zapewni przejazd pociągów po dwóch torach z prędkością 120 km/godz., czyli o 70 km/godz. szybciej niż dotychczas.

Rzecznik poinformował, że z budowa mostu nad Nysą Łużycką prowadzona była równolegle z rozbudową i elektryfikacją linii Knappenrode - Horka - granica państwa przez DB Netz AG, niemieckiego zarządcę infrastruktury kolejowej.

Dodał, że nowy most na Nysie Łużyckiej i wcześniejsza modernizacja linii E 30 Opole - Wrocław - Węgliniec - granica państwa oraz prowadzona elektryfikacja linii po stronie niemieckiej tworzą nowe możliwości dla transportu kolejowego między sąsiednimi krajami.

"Most zlokalizowany jest w jednym z najważniejszych dla ruchu towarowego i pasażerskiego europejskich korytarzy. Przez most ten przebiegają ważne szlaki kolejowe o znaczeniu międzynarodowym" - powiedział Siemieniec.

Inwestycja kosztowała 23 mln zł, z czego prawie 10 mln zł pochodzi ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE