Nowy most kolejowy w Lublinie

Przy ul. Turystycznej w Lublinie zamontowano nowy, żelazny most kolejowy. Jego 200-tonowa stalowa konstrukcja zastąpiła 130-letni zabytkowy obiekt.
Nowy most kolejowy w Lublinie
Nowa przeprawa została zrealizowana w ramach modernizacji linii kolejowej nr 30 między Lublinem (zabierz głos/oceń prezydenta) a Lubartowem. Wykonawcą jest firma Skanska.

Stalowa konstrukcja nowego mostu była gotowa do zamontowania już od marca. W trakcie wymiany została nasunięta na miejsce starej przeprawy przez Bystrzycę przy wykorzystaniu specjalnych rolek. Dotychczasowa konstrukcja była już w bardzo złym stanie technicznym i nie nadawała się do użytku. Od momentu jej zabudowania, czyli od 1898 roku nie była poddawana żadnym remontom ani renowacjom

Obecnie linia kolejowa nr 30 jest wykorzystywana jedynie do przewozów towarowych. Pociągi mogą jeździć z maksymalną prędkością 60 km/h. Po zakończeniu modernizacji, która w sumie obejmie 25 km toru, na trasie znów pojawią się pociągi pasażerskie, które będą mogły rozwijać prędkość 120 km/h. Projekt jest dofinansowany w ramach regionalnego programu operacyjnego.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.