Nowy most połączy brzeg Odry z wyspą na rzece w Szczecinie

- Blisko 200-metrowy most połączy w Szczecinie lewy brzeg Odry z wyspą na rzece. W środę podpisano w tej sprawie umowę między spółką celową Mars Most Brdowski a firmą Skanska, która wybuduje konstrukcję.
Nowy most połączy brzeg Odry z wyspą na rzece w Szczecinie

Budowa nowej przeprawy ma się zacząć jeszcze w tym tygodniu. Na razie, aby dostać się na wyspę, trzeba korzystać z promu.

Trójprzęsłowy most o wysokości blisko 9 metrów ma połączyć część lądową miasta z wyspą Ostrów Brdowski. Na moście znajdą się dwa pasy drogowe oraz chodnik dla pieszych. Projekt zakłada też rozbudowę infrastruktury drogowej i pomostów umożliwiających prowadzenie mediów. W planie jest również udostępnienie nowych miejsc parkingowych, a także stworzenie miejsca, w którym będą się odbywały uroczystości upamiętniające wydarzenia z grudnia 1970 r .Prace mają się zakończyć w lutym przyszłego roku.

Inwestycja ma być sfinansowana głównie ze środków unijnych. Dofinansowanie to ponad 32 mln zł, co stanowi 85 proc. wydatków kwalifikowanych inwestycji. Resztę kosztów poniesie fundusz inwestycyjny Mars, który jest głównym udziałowcem działającej na wyspie stoczni remontowej. Ma też udziały w konsorcjum, które buduje tam fabrykę fundamentów morskich wież wiatrowych.

Most ma być publiczny; w przyszłości przejmie go miasto, które będzie utrzymywało i konserwowało przeprawę.

"Most Brdowski to jedno z większych wyzwań w zakresie wzmocnienia atrakcyjności inwestycyjnej Szczecina i Pomorza Zachodniego" - uważa marszałek woj. zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Wcześniej 21 ha na wyspie sprzedała Szczecińska Stocznia Remontowa Gryfia. Na tym terenie powstaje fabryka, która ma produkować fundamenty morskich wież wiatrowych. Na wyspie ma też powstać park przemysłowy Gryfia Biznes Park. Projekt zakłada aktywizację wolnych terenów należących do stoczni poprzez pozyskanie inwestorów, głównie z sektora off-shore. Pierwszym elementem parku przemysłowego ma być właśnie powstająca fabryka konsorcjum Bilfinger Crist Offshore. Na wyspie kontynuowana jest też stoczniowa działalność przez Morską Stocznię Remontową Gryfia.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Jak na moście będzie prowadzony ruch rowerowy? Jeśli nie będzie odpowiednio zaprojektowanych udogodnień, to rowerzyści będą korzystali albo z chodników albo z jezdni - przypuszczalnie ruch pieszy nie będzie zbyt duży, ale poruszający się legalnie rowerzyści po jezdni będą wg. niektórych kierowców b...lokować ruch i będą sekowani - warto ten temat odpowiednio potraktować jeszcze w fazie projektowania mostu, jeśli projekt już jest gotowy, warto podjąć próbę modyfikacji projektu by nie stracić szansy zrównoważonego rozwoju okolicy. rozwiń

Aktywna Mobilność, 2014-03-21 09:54:44 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE