PARTNER PORTALU
  • BGK

Nowy most w Kołobrzegu poprawi dostęp do portu

  • PAP    2 marca 2015 - 09:54
Nowy most w Kołobrzegu poprawi dostęp do portu
Kluczowym elementem inwestycji była budowa nowego mostu nad Parsętą o rozpiętości 104 m oraz estakady łączącej ulice dojazdowe z mostem (fot. Kolobrzeg.pl)

W Kołobrzegu otwarto nowy most. Poprawi on komunikację w mieście, ale przede wszystkim zwiększy dostępność do portu.




Projekt "Poprawa dostępności do portu Kołobrzeg od strony lądu" to największa tego typu inwestycja w historii Kołobrzegu - przypomniał prezydent Kołobrzegu Janusz Gromek. "Ma ona nie tylko odciążyć istniejący układ komunikacyjny, stanowiąc ogromne udogodnienie dla mieszkańców i turystów, ale przede wszystkim wpłynąć na rozwój portu, zwiększając jego możliwości przeładunkowe"- podkreślił.

Kluczowym elementem inwestycji była budowa nowego mostu nad Parsętą o rozpiętości 104 m oraz estakady łączącej ulice dojazdowe z mostem. Most zyskał nazwę Portowego.

Warta około 41 mln zł inwestycja została dofinansowana w 85 proc. ze środków unijnych. Pozostałe koszty to środki własne.

Prace rozpoczęto w połowie 2013 r. Objęły one m.in.: budowę nowego przebiegu ulicy na odcinku od ul. Portowej do ul. Warzelniczej, Solnej, Zygmuntowskiej o łącznej długości blisko 800 m; budowę mostu nad rzeką Parsętą o długości 104,5 m i całkowitej szerokości 16,5m; budowę dwóch estakad o łącznej długości 203 m; przebudowę przejazdu kolejowego oraz przebudowę jednego skrzyżowania. Wykonawcą była firma Skanska. Prace zakończyły się w terminie przewidzianym umową.

Most jest częścią podzielonego na trzy etapy zadania pod nazwą "Poprawa dostępności do portu Kołobrzeg od strony lądu", nazywanego małą obwodnicą miasta. To największa w ostatnich latach komunikacyjna inwestycja w mieście. Jej całkowity koszt szacowany jest na 250 mln zł.

Dwa lata temu, po prawie dwóch latach prac oddano do użytku południowy odcinek trasy. Licząca 5,6 km droga kosztowała 67,1 mln zł, z czego 48,7 mln zł stanowiła unijna dotacja.

Trzeci, ponad 5,5-km fragment małej obwodnicy, wyprowadzający ruch z miasta ma budować Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Cała inwestycja ma doprowadzić do poprawy dojazdu do portu, umożliwić dowożenie teren ładunków ponadgabarytowych, np. śmigieł elektrowni wiatrowych, oraz wyprowadzić ruch ciężarówek z centrum miasta.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.