Nowy peron i tory na stacji Łódź Widzew w połowie czerwca

- Pierwszy nowy peron na stacji kolejowej Łódź Widzew oraz część zmodernizowanych i nowych torów zostanie oddana do użytku za niespełna miesiąc. Po modernizacji stacja zyska m.in. wyświetlacze z informacją pasażerską i nowoczesne urządzenia sterowania ruchem.
Nowy peron i tory na stacji Łódź Widzew w połowie czerwca

14 czerwca - po kilku miesiącach robót - na stacji Łódź Widzew oddanych zostanie do użytku część zmodernizowanych i nowo położonych torów, m.in. do stacji Łódź Chojny i do Andrzejowa wraz z rozjazdami i siecią trakcyjną, oraz pierwszy nowy, zadaszony peron.

Jak poinformował w czwartek Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK, dzień później zostaną zamknięte stare perony: nr 1 i 2 - wraz z przyległymi do nich torami. Ruch pociągów zostanie przeniesiony na nowe tory i nowy peron, co - według PKP PLK - zdecydowanie zwiększy komfort podróży.

"Nowe platformy o długości 400 metrów będą wyższe niż obecne i umożliwią pasażerom wygodne wsiadanie do pociągów" - zapewnił Dutkiewicz.

Czytaj też:  Blisko 240 mln zł pochłonie przebudowa stacji Łódź Widzew

Wykonawca rozebrał już większość z niemal 49 km starych torów; trwa budowa nowych torów, dwóch peronów wraz z wiatą oraz przejścia podziemnego dla pasażerów. Perony i przejście podziemne będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych, niedowidzących oraz podróżnych z cięższym bagażem i opiekunów z dziećmi.

Powstaje również nowe Lokalne Centrum Sterowania, które będzie wyposażone w komputerowy system sterowania ruchem kolejowym. Usprawni to zarządzanie pociągami na liniach m.in. do Zgierza, do dworca Łódź Fabryczna i do stacji Łódź Chojny.

Po modernizacji stacja Łódź Widzew będzie wyposażona w trzy nowe perony zakryte rozległą wiatą oraz 10 torów, z czego sześć przeznaczonych będzie dla pociągów pasażerskich, a po dwa dla ruchu towarowego i do obsługi technicznej składów. Stacja zyska wyposażenie służące podróżnym: wyświetlacze z informacją pasażerską, nagłośnienie, gabloty na rozkłady, ławki.

Wykonawcą inwestycji w systemie "projektuj i buduj" jest Trakcja SA. Jest ona realizowana przez PKP PLK w ramach projektu dot. modernizacji linii kolejowej Warszawa - Łódź i budowy stacji oraz podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Całkowity koszt umowy wynosi ponad 238 mln zł.

Jak zapowiada PKP PLK, 28 sierpnia otwarta zostanie zmodernizowana trasa ze stacji Łódź Widzew do Zgierza. Inwestycja obejmuje przebudowę torów na długości ponad 12 kilometrów. Po zakończeniu prac przejazd Łódzką Koleją Aglomeracyjną na tej trasie zajmie mniej więcej 15 minut, a maksymalna prędkość pociągów wyniesie 100 km/h.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE