Nowy węzłeł drogowy na DK nr 9 w budowie

Rozpoczęła się budowa nowego węzła drogowego na przecięciu miejskiego odcinka drogi krajowej nr 9 w Radomiu oraz linii kolejowej nr 8 z Warszawy do Krakowa.
Nowy węzłeł drogowy na DK nr 9 w budowie
Od wtorku (24 marca) wieczorem obowiązywać będą objazdy dla ruchu tranzytowego i lokalnego/fot. pixabay.com

Do końca października w ramach nowego węzła drogowego w Radomiu wybudowane zostaną dwa wiadukty. Przeprawy powstaną w miejsce istniejącego od prawie dwudziestu lat wiaduktu nad torami kolejowymi do Warszawy oraz niedokończonej konstrukcji w postaci betonowych filarów.

Jak poinformował rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu Dariusz Dębski, od wtorku ok. godz. 18 obowiązywać będą objazdy. "Kierowcy przejeżdżający przez Radom powinni zwracać uwagę na tablice informujące o trasach objazdów, ustawione przed skrzyżowaniami dróg krajowych w Radomiu, a także w Białobrzegach, Kozienicach i Zwoleniu" - zaznaczył rzecznik.

Dla ruchu tranzytowego między drogami krajowymi nr 7 i 12 (Warszawa - Lublin oraz z powrotem) obowiązywać będą objazdy: drogą krajową nr 48 od Białobrzegów do Kozienic i drogą krajową nr 79 od Kozienic do Zwolenia albo przez Radom - drogą krajową nr 7 (ulicami Czarnieckiego i Kielecką), następnie południową obwodnicą Radomia i drogą krajową nr 12 (aleją Grzecznarowskiego, aleją Wojska Polskiego i ulicą Zwolińskiego).

Objazd dla ruchu tranzytowego między drogami krajowymi nr 7 i 12 (Kraków - Lublin oraz z powrotem) poprowadzono południową obwodnicą Radomia i drogą krajową nr 12 (aleją Grzecznarowskiego, aleją Wojska Polskiego i ulicą Zwolińskiego). Ruch tranzytowy między drogami krajowymi nr 7 i 9 (Warszawa - Rzeszów i z powrotem) będzie się odbywał: drogą nr 7, południową obwodnicą Radomia, drogą krajową nr 12 i drogą krajową nr 9. Tymi trasami poprowadzony zostanie także objazd dla ruchu tranzytowego między drogami krajowymi nr 7 i 9 (Kraków - Rzeszów i z powrotem).

Budowa dwóch wiaduktów nad linią kolejową nr 8 w Radomiu to jedna z najważniejszych i najbardziej oczekiwanych przez kierowców inwestycji drogowych w tym mieście. Przeprawy będą miały po 93 metry długości i 17 metrów szerokości. Jezdnie na obiektach mają być szerokie na 11,5 metra. Dodatkowo po północnej i południowej stronie węzła powstaną łącznice, częściowo biegnące śladem już istniejących jezdni. W ramach inwestycji wzmocniona ma być też nawierzchnia dróg, którymi przebiegać będą objazdy. Koszt inwestycji to ponad 47,5 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE