Nowym torem z centrum Krakowa na lotnisko

Była jednotorowa kolejka. Będzie nowoczesne połączenie kolejowe, takie jak w Londynie czy Sztokholmie. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły modernizację połączenia ze stacji Kraków Główny do Krakow Airport. Nowym torem pasażerowie pojadą już w przyszłym roku.
Nowym torem z centrum Krakowa na lotnisko
Realizowana przez PKP inwestycja zakłada m.in. budowę oraz przebudowę blisko 12 km linii kolejowej na odcinku Kraków Główny – Mydlniki – Balice (w tym budowę drugiego toru na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Balice oraz budowę nowej linii kolejowej na odcinku 500 metrów), modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i elektryfikację linii oraz budowę nowych i modernizację istniejących przystanków.

- Prace w terenie rozpoczęliśmy 1 lutego w ramach pierwszego etapu, obejmującego między innymi budowę końcowego odcinka linii kolejowej od ul. Zakliki z Mydlnik do portu lotniczego oraz budowę wiaduktu kolejowego nad ul. Balicką – mówi Rafał Zahuta Dyrektor Projektu ds. modernizacji krakowskiego węzła kolejowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Na trasie stacja Kraków Główny – Kraków Balice powstaną trzy nowe przystanki kolejowe: Kraków Uniwersytet Rolniczy, Kraków Zakliki, Kraków Krzyżówka, a istniejące przystanki Kraków Łobzów i Kraków Balice zostaną zmodernizowane. – Nowe obiekty będą wyposażone w wiaty, ławki i oświetlenie oraz będą przystosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – podkreśla Rafał Zahuta.

Umowę na budowę połączenia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 26 września z firmą Astaldi S.p.a. Wartość tej inwestycji przekracza 240 mln zł brutto. Zgodnie z podpisaną umową, prace zostaną zakończone w III kwartale 2015 roku.

Realizacja projektu umożliwi szybki, bezpieczny i komfortowy przejazd z centrum Krakowa na lotnisko w Balicach. Na odcinku tym będą mogły kursować pociągi elektryczne, które zastąpią dotychczasowe szynobusy spalinowe. Po zakończeniu modernizacji maksymalna prędkość z jaką będą mogły kursować pociągi wyniesie 80 km/h.

Inwestycja wpisuje się w plany rozwoju miasta i uruchomienia pierwszej linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej w Małopolsce na odcinku MPL Balice – Kraków – Wieliczka Kopalnia.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE