Obwodnica Olecka z półrocznym poślizgiem

Jeszcze w lutym zostanie udostępniona kierowcom obwodnica Olecka na Mazurach, zbudowana w ciągu drogi krajowej nr 65 - poinformował w środę olsztyński oddział GDDKiA. Zakończenie inwestycji, która kosztowała 109 mln zł, opóźniło się o ponad pół roku.
Obwodnica Olecka z półrocznym poślizgiem

Rzecznik oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie Karol Głębocki powiedział, że obwodnica Olecka jest już "prawie gotowa" i zdecydowano, by już w lutym udostępnić ją kierowcom. Pozostałe prace, które nie dotyczą głównej trasy, wykonawca może dokończyć na wiosnę.

Dlatego - jak wyjaśnił Głębocki - olsztyński oddział GDDKiA zatwierdził projekt tymczasowej organizacji ruchu na obwodnicy. Zostanie ona otwarta w najbliższych dniach, gdy nadzór budowlany wyrazi zgodę na jej warunkowe użytkowanie.

Do ostatecznego zakończenia inwestycji będzie tam obowiązywać ograniczenie prędkości do 70 km/godz. Wynika to m.in. z braku oświetlenia i prowizorycznego oznakowania poziomego jezdni.

Budowa obwodnicy miała trwać 15 miesięcy i zakończyć się w marcu 2012 r. Ze względu na problemy związane z warunkami geotechnicznymi wykonawca - konsorcjum firm, którego liderem jest Eurovia Polska S.A. - uzyskał zgodę na przedłużenie zakończenia inwestycji do połowy listopada.

Od tego czasu - jak wyjaśnił rzecznik GDDKiA - za każdy kolejny dzień opóźnienia wykonawcy naliczana jest kara w wysokości 22 tys. zł.

Obwodnica Olecka ma 7,6 km długości i znajduje się w ciągu drogi krajowej nr 65 z Białegostoku przez Gołdap do granicy z obwodem kaliningradzkim. Połączenie trasy z istniejącymi drogami wymagało budowy sześciu wiaduktów i dwóch estakad. Nad nową trasą powstał tzw. zielony most, czyli przepust ekologiczny dla dzikich zwierząt.

Trasa omija Olecko od strony zachodniej. Oddala się od istniejącej drogi nr 65 na wysokości miejscowości Sedranki, przecina linię kolejową Gołdap - Olecko i drogę wojewódzką na wysokości miejscowości Jaśki. Dalej biegnie wzdłuż ściany lasu na wysokości miejscowości Rosochackie i przed Kukowem włącza się ponownie w drogę krajową.

Budowa kosztowała ok. 109 mln zł i została dofinansowana z programu Rozwój Polski Wschodniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE