Obwodnica Radomia jeszcze w I kwartale 2015 r.

Poszczególne odcinki południowej obwodnicy Radomia będą oddawane do użytku po Nowym Roku. Trasa powinna być dopuszczona do ruchu na całej długości w ciągu I kwartału 2015 r. To najważniejsza inwestycja drogowa w Radomiu w ostatnich latach. Jej koszt to 204 mln zł.

Budowa nowej trasy ma na celu skierowanie na obwodnicę Radomia ruchu samochodów ciężarowych z drogi krajowej nr 7 (Kraków - Radom - Warszawa) oraz z krajowej "dwunastki" (Dorohusk - Lublin - Radom - Piotrków Trybunalski).

Czytaj: Śląsk 2015: MCK, hala w Gliwicach, DTŚ

Jak poinformował rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu Dariusz Dębski, wszystkie obiekty drogowe i mostowe zostały już ukończone.

W ramach inwestycji wybudowano przeszło 13 km dróg, cztery wiadukty, cztery ronda, kładkę dla pieszych, przejazd przez tory bocznicy kolejowej, a także kilka umiejscowionych pod obwodnicą przejść gospodarczych i dla zwierząt.

W najbliższym czasie drogowcy mają zakończyć budowę przepustu pod torami kolejowymi, który będzie służył pieszym i rowerzystom.

Poszczególne odcinki obwodnicy czekają teraz na odbiory techniczne. Po ich dopuszczeniu do użytkowania, będą z nich mogli korzystać kierowcy. Według Dębskiego w ciągu pierwszego kwartału 2015 r. obwodnica południowa Radomia powinna być w całości dopuszczona do ruchu.

Południowa obwodnica Radomia to największa w ostatnich latach inwestycja drogowa w mieście. Roboty prowadzi konsorcjum, którego liderem jest kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Fart.

Sama budowa ma kosztować 154 mln zł. Jednak łączny koszt inwestycji, wraz z poprzedzającymi ją wykupami gruntów, wyniesie około 204 mln zł.

Przeszło 71 mln zł przyznał na realizację inwestycji zarząd woj. mazowieckiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego. Blisko 30 mln zł stanowi subwencja drogowa z budżetu państwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.