Obwodnica Stalowej Woli i Niska gotowa do 2019 r.

Obwodnica Stalowej i Niska ma być finansowana w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, jej szacowany koszt to ponad 290 mln zł.

We wrześniu gotowa ma być koncepcja programowa dla wspólnej obwodnicy dwóch podkarpackich miast Stalowej Woli i Niska. Trasa powstać ma do roku 2019 i ułatwi tranzyt z centralnej Polski do przejść granicznych z Ukrainą.

Bartosz Wysocki z rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad powiedział, że przygotowywana koncepcja uściśli zakres rzeczowy i finansowy inwestycji, a także określi wytyczne dla projektu budowlanego.

Obwodnica Stalowej Woli i Niska ma kosztować 290 mln zł

Obwodnica Stalowej i Niska ma być finansowana w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, jej szacowany koszt to ponad 290 mln zł. Według zapowiedzi ministerstwa infrastruktury i rozwoju dokument zostanie przyjęty przez Radę Ministrów we wrześniu. Wówczas możliwe będzie ogłoszenie przetargu na budowę obwodnicy.

Przetarg będzie ogłoszony w systemie projektuj - buduj, co przyśpieszy inwestycję. Przy tych założeniach obwodnica powstałaby do końca 2019 r.

Obwodnica rozpocznie się w Stalowej Woli na skrzyżowaniu ul. Chopina z ul. Podskarpową. Później będzie prowadzona wzdłuż wału przy rzece San w kierunku Niska. Koniec trasy zaplanowano na terenie gminy Rudnik nad Sanem, gdzie połączyć ma się z planowaną drogą ekspresową S19. Długość drogi wyniesie ok. 15 km.

Natomiast droga ekspresowa S19 ma stać się główną trasą komunikacyjną na kierunku północ - południe we wschodniej części kraju. Ma przebiegać od przejścia z Białorusią w Kuźnicy do granicy ze Słowacją w Barwinku. Odcinek Rzeszów-Lublin, do którego ma być włączona obwodnica Stalowej Woli i Niska, także jest wpisana w rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na l. 2014-2023.

Bardzo oczekiwana inwestycja

Stalowa Wola i Nisko na obwodnicę czekają wiele lat. Przez biegnącą przez centrum zarówno Stalowej Woli jak i Niska DK 77 przebiega tranzyt ciężkich pojazdów z centralnej Polski do przejść granicznych z Ukrainą w Medyce i Korczowej.

Inwestycja nie znalazła się pierwotnie w rządowych planach inwestycji drogowych na lata 2014-20. Teraz uda się prawdopodobnie ukończyć czekający kilkanaście lat, rozpoczęty odcinek obwodnicy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE