PARTNER PORTALU
  • BGK

Od poniedziałku utrudnienia na Zakopiance

  • PAP/AH    13 kwietnia 2018 - 12:42
Od poniedziałku utrudnienia na Zakopiance
(Fot. GDDKiA)

Od poniedziałku, 16 kwietnia, do 25 kwietnia będzie zamknięta dla ruchu samochodowego popularna Zakopianka na odcinku od Lubnia do Skomielnej Białej. Samochody będą kierowane na objazd przez Mszanę Dolną.




Utrudnienia są związane z budową nowej drogi szybkiego ruchu pod Tatry. Budowany odcinek drogi z Lubnia do Naprawy połączy istniejącą S7 z budowanym tunelem w masywie góry Luboń Mały.

W czasie zamknięcia odcinka Zakopianki, drogowcy będą na odcinku ok. 130 m usuwać całą nawierzchnię i podbudowę drogi, aby obniżyć ją w stosunku do obecnej o 80 cm. Jak wyjaśniła rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut, taki zabieg jest konieczny, dla kontynuowania dalszych robót, które połączą obecną trasą S7 z nowobudowanym odcinkiem.

Obecnie realizowane są trzy odcinki nowej Zakopianki. Trasę Lubień - Naprawa realizuje polsko-ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD SA z Warszawy i Korporacja ALTIS-HOLDING z Kijowa. Odcinek tunelowy wykonuje włoska firma Astaldi z Rzymu. Kolejny odcinek Skomielna Biała - Rabka-Zdrój buduje włoska firma Salini.

Na realizowanym odcinku I Lubień-Naprawa drogi ekspresowej S7 trwają prace przy wykopach, profilowaniu skarp i budowie obiektów inżynierskich.  

Na wiadukcie w Lubniu (odcinek I), który połączy istniejącą S7 z budowanym odcinkiem S7 prowadzone są roboty przy betonowaniu kielicha słupa i izolacji pionowej dwóch przyczółków. Na estakadzie o długości 573 m, nad drogami dojazdowymi i potokami w Lubniu betonowana jest m.in. głowica filara. Trwają też prace przy zbrojeniu ściany oporowej.

Na trzecim z kolei obiekcie inżynierskim w Lubniu czyli wiadukcie nad drogami dojazdowymi robione jest szalowanie i betonowanie filara, a z kolei na następnym wiadukcie w Krzeczowie kontynuowano  przygotowanie podłoża pod ustrój nośny w trzecim przęśle. Natomiast na budowanej estakadzie w Naprawie, o dł. prawie 400 metrów montowano w ostatnich dniach zbrojenie ustroju nośnego w segmencie 4 na jezdni lewej.

Trwałą prace związane z wysuwem ustroju nośnego segmentu 3 jezdni lewej i segmentu 4 jezdni prawej. W ramach robót drogowych prowadzone są prace przy wykopie, wzmacnianiu gwoździami skarp, rozkładaniu mat i wykonywaniu tzw. materaca czyli jednego z elementów konstrukcji drogi. Na budowie dziennie pracowało średnio 233 pracowników fizycznych wykorzystując przy tym średnio 92 jednostki różnego typu sprzętu. Wykopy zrealizowano w 52,6 %, podpory obiektów inżynierskich i konstrukcje oporowe w 52,4%.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.