Odcinek II linii metra gotowy w 60 proc.

Z 11,1 km tuneli centralnego odcinka II linii metra wydrążono już 7,4 km; wszystkie tunele będą gotowe do października tego roku.
Odcinek II linii metra gotowy w 60 proc.

Na budowie wykonano już 60 proc. prac - powiedział we wtorek wiceprezydent stolicy Jacek Wojciechowicz.

Podczas wtorkowego spotkania z dziennikarzami na budowie stacji „Stadion" Wojciechowicz przypomniał, że w ostatnich tygodniach powodzeniem zakończyło się drążenie tuneli pod kamienicami przy ulicach Targowej i Zamoyskiego na Pradze, a także pod tunelami pierwszej linii - w rejonie stacji Świętokrzyska.

Dodał, że obecnie pracują wszystkie cztery tarcze drążące tunele podziemnej kolejki. Tarcza „Krystyna" zbliża się do Wisły - brakuje jej jeszcze ok. 90 metrów. „Spodziewamy się, że będzie na stacji C13 (lewobrzeżna stacja „Centrum Nauki Kopernik") w sierpniu tego roku" - powiedział wiceprezydent.

„Elisabetta" - kolejna tarcza pracująca na Pradze - ma dotrzeć do stacji „Centrum Nauki Koperni" we wrześniu. Z kolei dwie tarcze drążące tunele w lewobrzeżnej części miasta - „Anna" i „Maria" - opuściły już stację „Świętokrzyska"; mają zakończyć pracę w październiku.

Wojciechowicz podkreślił, że z 11 tys. 138 metrów tuneli wydrążono już 7 tys. 410 metrów. Trwają prace przy budowie pasażerskiego łącznika między I i II linią metra, w rejonie stacji „Świętokrzyska". Łącznik torowy (380 metrów) jest już gotowy, trwają prace przy zwrotnicach. „Prace idą zgodnie z harmonogramem, zakończą się 31 sierpnia tego roku" - zaznaczył wiceprezydent.

Początkowo drążenie tunelu pod dnem Wisły planowano od strony Powiśla, jednak podczas budowy doszło do awarii na budowanej stacji „Centrum Nauki Kopernik" - w połowie sierpnia ub.r. stacja została zalana, woda wymyła m.in. grunt pod tunelem Wisłostrady.

Zgodnie z projektem tunel II linii metra będzie przebiegał 7-8 metrów pod dnem Wisły i będzie miał długość 600 m. Połączy on stację „Centrum Nauki Kopernik" ze stacją na prawym brzegu Wisły - „Stadion Narodowy".

Centralny odcinek II linii metra będzie miał siedem stacji („Rondo Daszyńskiego", „Rondo ONZ", „Świętokrzyska", „Nowy Świat - Uniwersytet", „Centrum Nauki Kopernik", „Stadion Narodowy" i „Dworzec Wileński". Połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę.

Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Początkowo zakończenie budowy planowano na październik br. 2013 r.; obecny termin to 30 września 2014 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.