Odpowiedzą za problemy lotniska w Modlinie

- Władze lotniska Modlin nie zostały poinformowane o tym, że droga startowa ma zostać oddana do użytku w grudniu - podała w czwartek Magdalena Bojarska z zespołu prasowego lotniska. Dodała, że według ostatnich ustaleń z firmą Erbud ma to nastąpić w maju.
Odpowiedzą za problemy lotniska w Modlinie

ZAKTUALZIOWANA: "Otwarcie portu lotniczego w Modlinie możliwe będzie najwcześniej w grudniu - informację taką podał prezes firmy Erbud, wykonawcy pasa startowego" - czytamy na stronie internetowej portalu TVN24.

"Oficjalnie nikt nas nie poinformował o tym, że termin oddania drogi startowej miałby nastąpić w grudniu. Według ostatnich ustaleń ze środy prace naprawcze na obu odcinkach pasa startowego miałyby się zakończyć w maju" - powiedziała Bojarska.

W czwartkowym komunikacie przesłanym zarząd spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin poinformował, że "stoi na stanowisku, że naprawa betonowych progów drogi startowej ma zostać wykonana w dotychczasowej technologii, czyli przy wykorzystaniu betonu cementowego".

W środę doradca zarządu lotniska w Modlinie Edyta Mikołajczyk powiedziała, że generalny wykonawca pasa startowego w Modlinie - spółka Erbud - ma do piątku przedstawić szczegóły technologii, w jakiej wyremontuje progi pasa startowego na lotnisku. Dodała, że w środę zakończyły się dwudniowe rozmowy o koncepcji i technologii naprawy dwóch progów drogi startowej. Po rozmowach z ekspertami obie strony, czyli władze lotniska i Erbud, doszły do porozumienia. "Uznano, że naprawa betonowa, czyli ponowne położenie nawierzchni betonowej, będzie najskuteczniejsze" - mówiła.

Przypomniała, że wcześniej Erbud przedstawił propozycję naprawy progów za pomocą czterech technologii. "Wszystkie one dotyczyły tzw. asfaltobetonu, czyli trochę słabszej metody naprawy" - zaznaczyła Mikołajczyk.

W czwartek premier Donald Tusk powiedział, że wszyscy, którzy są winni problemów na lotnisku w Modlinie, nie unikną odpowiedzialności. "Obserwuję to też z zażenowaniem; szczególnie ten pojedynek między tymi, który wykonywali i tymi, którzy zlecali. W tej chwili, zdaje się, mamy dość paniczną próbę szukania na siłę odpowiedzialnych za to, co się stało" - powiedział Tusk.

"Nie ulega wątpliwości, biorąc pod uwagę jaskrawość tego skandalu, że ci, którzy są za to odpowiedzialni, niezależnie od wybiegów, od prawników, od obecności w studiach telewizyjnych (...) za to, co zrobili, a raczej za to, co zepsuli, co zmarnowali, na pewno odpowiedzialności nie unikną" - podkreślił szef rządu.

Według Erbudu wartość kontraktowa wykonania dwóch progów, w których wystąpiły ubytki, to ok. 10 mln zł netto. Koszty dotychczas wykonanych przez Erbud prac związanych z usuwaniem uszkodzeń na dwóch progach pasa startowego wyniosły ok. 450 tys. zł.

Lotnisko w Modlinie od ponad miesiąca nie przyjmuje dużych samolotów pasażerskich. 22 grudnia inspektor nadzoru budowlanego zdecydował o zamknięciu dwóch tzw. progów - o numerach 08 i 26 - betonowych odcinków, o długości 500 m każdy, na początku i końcu pasa startowego. Droga startowa skróciła się do 1500 m, co spowodowało, że samoloty takie jak Airbus A320 lub Boeing 737 nie mogą tam wykonywać operacji lotniczych. Rejsy z Modlina zostały przeniesione do innych portów lotniczych, głównie na lotnisko Chopina.

Wcześniej na konferencji prasowej premier Donald Tusk poinformował, że winni problemów na lotnisku w Modlinie, nie unikną odpowiedzialności.

------ WCZEŚNIEJSZE WIADOMOŚCI ------

- Wszyscy, którzy są winni problemów na lotnisku w Modlinie, nie unikną odpowiedzialności - powiedział premier Donald Tusk na czwartkowej konferencji prasowej. Podwarszawskie lotnisko nie funkcjonuje od 22 grudnia.

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Przecież naprawa nie polega na umieszczeniu wykonawcy wadliwej pracy w obozie, gettcie czy więzieniu! Chodzi o usunięcie jak najszybciej uszkodzeń i wad w sposób zgodny z technologią budowlaną stosowaną w wykonaniu tych prac w takich obiektach jak płyta lotniska. Naturalnie szkody powinien też po...kryć wykonawca, jeżeli prace były wykonanae niezgodnie z technologią i specyfikacją zlecenia. To tez należy sprawedzić. N ie chodzi o przekształcenie Polski w karną kolonię czy więzienie. Chodzi o solidnie i tanio wykonywane prace. Tanio znaczy zgodnie z technologią , bez rozrzutności oraz zgodnie z projektem. Zastraszanie , nocne i całodobowe przesłuchania oraz inne atrakcje policyjnego państwa są zbyteczne. Egzekwowanie dobrej roboty, konieczne. Polska to nie obszar innych technologii. Lotniska są wszędzie, wszędzie działąją , są remontowane. Warto porównać wykonanie tych prac z Niemcami, USA, Anglią, Holandią. B.Klimkiewicz. rozwiń

B.Klimkiewicz., 2013-02-15 08:57:07 odpowiedz

Gdzie była Inspekcja Nadzoru Budowlanego w trakcie montowania poszczególnych warstw podłoża i całości budowy ? Jakich podwykonawców - zawodowych budowlańców czy partaczy zatrudnił generalny wykonawca, czy im zapłacił z kieszeni podatnika czy z własnej ? Czy w rzeczywistości dokonano odbioru budowy l...otniska, czy tylko na papierze ? Jaki był imienny skład komisji odbierającej lotnisko ? Ile kosztował bankiet dla komisji odbioru i kto zapłacił rachunek ? Jakiej wysokości premie otrzymali prezesi odpowiedzialni za budowę lotniska ? Czy dokonano rozliczenia materiałowo-technicznego przez biegłych po zakończeniu budowy lotniska ? O ile milionów złotych zawyżono koszty budowy, bez rzeczywistego wbudowania wykazanych "na papierze" materiałów ? Czy Prokuratura Okręgowa prowadzi w tej sprawie śledztwo, komu przedstawiono zarzuty i kogo tymczasowo aresztowano ? Jak Szanowna Redakcja Portalu Samorządowego, odpowie uczciwie choć na jedno z powyższych pytań, wtedy będę nadal Waszym czytelnikiem. Zachęcam do pracy a nie bajkopisarstwa. Do zobaczenia w Sądzie na ławach dla publiczności. rozwiń

wytrwały czytelnik, 2013-02-15 00:59:22 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE