Oferty na odcinek trasy Katowice - Kraków za 352-405 mln zł

PKP PLK otrzymały oferty od czterech konsorcjów w przetargu na modernizację odcinka linii kolejowej E30 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Ich wartość wynosi od 352 do 405 mln zł brutto.
Oferty na odcinek trasy Katowice - Kraków za 352-405 mln zł
W ramach inwestycji planowana jest m.in. likwidacja 23 przejazdów kolejowych i 3 przejść w poziomie szyn; przebudowa większości istniejących oraz budowa nowych obiektów inżynieryjnych, w tym: 17 przepustów, 24 mostów oraz 31 wiaduktów; budowa ponad 60 km ekranów akustycznych i 22 nowych peronów.

Przetarg obejmuje odcinek Krzeszowice - Kraków Mydlniki o długości 15,7 km, który ma zostać zmodernizowany do końca czerwca 2016 r. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie najniższa cena.

Najtaniej swoje usługi wyceniło konsorcjum Vias y Construcciones, Dragados, Electren, które chce wykonać zadanie za 352,13 mln zł brutto. Budżet inwestora wynosi 566,93 mln zł brutto. Druga pod względem ceny oferta należy do konsorcjum Trakcja PRKiI, Comsa, ZUE (355,60 mln zł brutto).

Wartą 387,64 mln zł brutto ofertę złożyło konsorcjum Strabag Rail Polska, Strabag, Strabag Rail (Niemcy), Viamont DSP (grupa Strabag, Czechy), Szentesi Vasútépítö (grupa Strabag, Węgry). Najdrożej, za 405,85 mln zł brutto, prace chce wykonać konsorcjum Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft.

Modernizacja trasy Katowice - Kraków rozpoczęła się w 2011 r. i pierwotnie miała zakończyć w czerwcu 2014 r. Podzielono ją na trzy odcinki: Kraków - Krzeszowice, Krzeszowice - Trzebinia oraz Trzebinia - Sosnowiec Jęzor. Na wszystkich trzech powstały problemy i opóźnienia.

Projekt modernizacji linii E30 Katowice - Kraków na odcinku Sosnowiec Jęzor - Kraków Główny Towarowy o długości ponad 58 km - według informacji podanych przez PKP PLK - ma planowaną wartość ok. 2,94 mld zł netto. Zakończenie robót budowlanych, włącznie z sygnalizacją, jest planowane na sierpień 2017 r.

W ramach inwestycji planowana jest m.in. likwidacja 23 przejazdów kolejowych i 3 przejść w poziomie szyn; przebudowa większości istniejących oraz budowa nowych obiektów inżynieryjnych, w tym: 17 przepustów, 24 mostów oraz 31 wiaduktów; budowa ponad 60 km ekranów akustycznych i 22 nowych peronów.

Zaplanowano także budowę trzech lokalnych centrów sterowania: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia oraz LCS Kraków Mydlniki. Ponadto ma zostać przebudowana nawierzchnia torowa, a sieć trakcyjna w całości wymieniona. W efekcie po modernizacji pociągi osobowe mają osiągać na trasie prędkość 160 km/h, a składy towarowe 120 km/h.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (4)ZOBACZ WSZYSTKIE

Do ZaGrosz To boli - pieniądze są od 2010 tylko "niewidzialna ręka rynku" powstrzymuje modernizację jedynej linii kolejowej w Polsce mającej perspektywę rentowności. Przynajmniej wg gęstości zaludnienia tak to wygląda. Oto województwa śląskie i małopolskie łączy linia kolejowa, na której ...pociąg porusza się ze średnią szybkością 36 km/h. rozwiń

soad, 2015-01-31 11:22:11 odpowiedz

Do soad: Zgadzam się z przedmówcą, gdzie pierwsza firma faktycznie podejrzana jest. Ewentualnie wprowadzić takie kary za nie wywiązanie się z umowy, aby nie było to opłacalne dla firmy wykonawczej. Przynajmniej ukróciły by się przekręty i wszelkiego rodzaju wyimaginowane bankructwa. Pieniądze są na ...remont, ale brakuje solidnego i sumiennego wykonawcy oraz nadzoru, który by czuwał nad prawidłowym przebiegiem prac. rozwiń

ZaGrosz, 2015-01-30 11:09:54 odpowiedz

Ta inwestycja to kompromitacja PLK - wstyd i hańba

soad, 2015-01-29 13:02:35 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE