PARTNER PORTALU
  • BGK

Oferty na odcinek trasy Katowice - Kraków za 352-405 mln zł

  • wnp.pl    27 stycznia 2015 - 18:20
Oferty na odcinek trasy Katowice - Kraków za 352-405 mln zł
W ramach inwestycji planowana jest m.in. likwidacja 23 przejazdów kolejowych i 3 przejść w poziomie szyn; przebudowa większości istniejących oraz budowa nowych obiektów inżynieryjnych, w tym: 17 przepustów, 24 mostów oraz 31 wiaduktów; budowa ponad 60 km ekranów akustycznych i 22 nowych peronów.

PKP PLK otrzymały oferty od czterech konsorcjów w przetargu na modernizację odcinka linii kolejowej E30 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Ich wartość wynosi od 352 do 405 mln zł brutto.




Przetarg obejmuje odcinek Krzeszowice - Kraków Mydlniki o długości 15,7 km, który ma zostać zmodernizowany do końca czerwca 2016 r. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie najniższa cena.

Najtaniej swoje usługi wyceniło konsorcjum Vias y Construcciones, Dragados, Electren, które chce wykonać zadanie za 352,13 mln zł brutto. Budżet inwestora wynosi 566,93 mln zł brutto. Druga pod względem ceny oferta należy do konsorcjum Trakcja PRKiI, Comsa, ZUE (355,60 mln zł brutto).

Wartą 387,64 mln zł brutto ofertę złożyło konsorcjum Strabag Rail Polska, Strabag, Strabag Rail (Niemcy), Viamont DSP (grupa Strabag, Czechy), Szentesi Vasútépítö (grupa Strabag, Węgry). Najdrożej, za 405,85 mln zł brutto, prace chce wykonać konsorcjum Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft.

Modernizacja trasy Katowice - Kraków rozpoczęła się w 2011 r. i pierwotnie miała zakończyć w czerwcu 2014 r. Podzielono ją na trzy odcinki: Kraków - Krzeszowice, Krzeszowice - Trzebinia oraz Trzebinia - Sosnowiec Jęzor. Na wszystkich trzech powstały problemy i opóźnienia.

Projekt modernizacji linii E30 Katowice - Kraków na odcinku Sosnowiec Jęzor - Kraków Główny Towarowy o długości ponad 58 km - według informacji podanych przez PKP PLK - ma planowaną wartość ok. 2,94 mld zł netto. Zakończenie robót budowlanych, włącznie z sygnalizacją, jest planowane na sierpień 2017 r.

W ramach inwestycji planowana jest m.in. likwidacja 23 przejazdów kolejowych i 3 przejść w poziomie szyn; przebudowa większości istniejących oraz budowa nowych obiektów inżynieryjnych, w tym: 17 przepustów, 24 mostów oraz 31 wiaduktów; budowa ponad 60 km ekranów akustycznych i 22 nowych peronów.

Zaplanowano także budowę trzech lokalnych centrów sterowania: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia oraz LCS Kraków Mydlniki. Ponadto ma zostać przebudowana nawierzchnia torowa, a sieć trakcyjna w całości wymieniona. W efekcie po modernizacji pociągi osobowe mają osiągać na trasie prędkość 160 km/h, a składy towarowe 120 km/h.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (4)

  • soad, 2015-01-31 11:22:11

    Do ZaGrosz To boli - pieniądze są od 2010 tylko "niewidzialna ręka rynku" powstrzymuje modernizację jedynej linii kolejowej w Polsce mającej perspektywę rentowności. Przynajmniej wg gęstości zaludnienia tak to wygląda. Oto województwa śląskie i małopolskie łączy linia kolejowa, na której ...pociąg porusza się ze średnią szybkością 36 km/h.  rozwiń
  • ZaGrosz, 2015-01-30 11:09:54

    Do soad: Zgadzam się z przedmówcą, gdzie pierwsza firma faktycznie podejrzana jest. Ewentualnie wprowadzić takie kary za nie wywiązanie się z umowy, aby nie było to opłacalne dla firmy wykonawczej. Przynajmniej ukróciły by się przekręty i wszelkiego rodzaju wyimaginowane bankructwa. Pieniądze są na ...remont, ale brakuje solidnego i sumiennego wykonawcy oraz nadzoru, który by czuwał nad prawidłowym przebiegiem prac.  rozwiń
  • soad, 2015-01-29 13:02:35

    Ta inwestycja to kompromitacja PLK - wstyd i hańba

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.