Olsztyn dostał dodatkowe dofinansowanie na tramwajowy projekt

Na budowę tras tramwajowych - środka transportu, który wraca do Olsztyna po 50 latach - gmina Olsztyn otrzymała dodatkowe 25 mln zł. z UE. Inwestycja ma zakończyć się w październiku - poinformował prezydent Piotr Grzymowicz.
Olsztyn dostał dodatkowe dofinansowanie na tramwajowy projekt
Olsztyn usprawnia komunikację miejską.

Dodatkowe pieniądze przekazała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. "PARP dysponowała wolnymi środkami, które przeznaczyła na zwiększenie kosztów kwalifikowanych naszej inwestycji. Dzięki temu wskaźnik dofinansowania unijnego wzrósł do 80 proc" - poinformowała rzeczniczka urzędu miasta w Olsztynie Marta Bartoszewicz.

Według rzecznika PARP Miłosza Marczuka wartość dofinansowania projektu tramwajowego ze środków unijnych wynosi 375,6 mln zł. Pieniądze wykorzystane na podniesienie dofinansowania tego projektu pochodzą z oszczędności na innych projektach oraz z różnic kursowych między euro a złotówką.

Kolejne 10 mln zł dofinansowania

Jak podał prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz kwota dodatkowego dofinansowania wpłynęła w dwóch transzach: pierwsza kwota opiewała na 13,5 mln zł, a druga na 11,6 mln zł. Dodał, że ma już informacje z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, iż gmina uzyska kolejne pieniądze w wysokości 10 mln zł.

Budowa tras tramwajowych jest częścią dużego projektu usprawnienia komunikacji miejskiej w Olsztynie. Jego wartość według Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju to 497 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi 375,6 mln zł.

Trasy te połączą najbardziej odległe dzielnice miasta, Jaroty, Pieczewo i Nagórki z centrum miasta oraz dworcem kolejowym, a także miasteczkiem studenckim i Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim w Kortowie. Od linii głównej w śródmieściu odchodzą dwie krótsze trasy: do kampusu studenckiego w Kortowie i do starówki.

Oprócz linii tramwajowych powstała zajezdnia dla tramwajów oraz nowa ulica - Obiegowa, która skróciła przejazd do śródmieścia Olsztyna. W ramach tego projektu zakupiono tramwaje, wyznaczono buspasy, czyli pasy jezdni przeznaczone wyłącznie dla autobusów miejskich, instalowany jest też inteligentny system sterowania ruchem ulicznym, uwzględniający skalę natężenia ruchu w godzinach szczytu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.