PARTNER PORTALU
  • BGK

Opole chce przyciągnąć targi do miasta

  • PAP    11 czerwca 2013 - 18:15
Opole chce przyciągnąć targi do miasta

Opole buduje Centrum Wystawienniczo-Kongresowe. Koszt całej inwestycji to 33 mln zł.




Na Centrum będą się składać: hala wielofunkcyjna, sala konferencyjna na około 200 osób, zaplecze techniczno-usługowe (restauracja, bar, szatnie, sanitariaty, biura, scena z zapleczem) oraz parking na kilkaset miejsc.

Wielofunkcyjna hala będzie mogła służyć nie tylko do organizowania targów, kongresów, konferencji, ale również imprez sportowych czy koncertów. Jej łączna powierzchnia to 6 tys. metrów kwadratowych. Obok będzie teren do organizowania wystaw zewnętrznych. Inwestycję, której całość ma kosztować 33 mln zł, realizuje firma POM z Krapkowic.

Czytaj też: Opole liczy na miano regionalnej stolicy biznesu

We wtorek w opolskim ratuszu przedstawiono dyrektora Centrum Wystawienniczo-Kongresowego. Został nim Mirosław Pietrucha, który ma ośmioletnie doświadczenie w branży targowej. Wcześniej był m.in. dyrektorem Międzynarodowych Targów Łódzkich. Zaprezentował koncepcję swojego działania na najbliższe miesiące.

Inwestycja ma być zakończona w październiku br. Po odbiorach technicznych, na przełomie listopada i grudnia ma być uroczyste otwarcie. W styczniu przyszłego roku będą się mogły odbyć pierwsze targi. Nowy dyrektor chce, aby na początek w ciągu roku odbyło się kilkanaście imprez targowych.

"Targi wymagają długofalowych działań. Najlepszym przykładem są Kielce, które są dziś kojarzone z targami. Również Opole ma taką szansę" - powiedział Pietrucha.

Czytaj też: Centra wystawienniczo-kongresowe mogą ożywić lokalną społeczność

Nowy dyrektor najpierw będzie musiał dokończyć inwestycję, później przygotować plan działania jednostki oraz jej promocję. Jak zaznacza, przygotowanie imprezy targowej zajmuje około roku.

"Nie chcę ściągać tutaj już znanych imprez targowych, ale stworzyć nowe. Początkowo będą to imprezy regionalne, ale później będziemy sięgać na rynek krajowy, a nawet międzynarodowy" - zapowiada Pietrucha. "Położenie Opola jest bardzo dobre. Wrocław wycofał się z działalności targowej i jest tu szerokie pole możliwości" - dodał.

Interesuje go m.in. branża spożywcza, budownictwo, turystyka, edukacja. Chciałby także stworzyć nową imprezę targową dla sektora IT. "Od kilku lat w Polsce nie ma targów fonograficznych, a Opole jest miejscem, które w naturalny sposób kojarzy się z muzyką. To jest idealne miejsce na taką imprezę" - zapowiada. "Targi są miastotwórcze. Jedna złotówka wydana na ich organizację daje miastu 3 złote. Nie wspominam już o aspekcie promocyjnym" - dodał.

Mirosław Pietrucha zamierza zatrudnić 10-osobowy zespół, który będzie pracował w CWK.

"Ten obiekt ma dobra lokalizację i w regionie nie będzie miał konkurencji. Jeśli się sprawdzi, będziemy próbować sięgać po kolejne unijne pieniądze na jego rozbudowę. Lokalizacja na to pozwala" - zapowiada wiceprezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • km, 2013-06-11 21:03:29

    Życzę powodzenia i oby Centrum nie skończyło jak "Okrąglak"......... :/

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.