Opole wyda na centra przesiadkowe i szlak rowerowy 30 mln złotych

Most dla pieszych i rowerzystów oraz dwa centra przesiadkowe z infrastrukturą rowerową wybuduje miasto Opole w ramach zmniejszenia emisji szkodliwych substancji w mieście. Koszt inwestycji przekroczy 30 mln złotych.
Opole wyda na centra przesiadkowe i szlak rowerowy 30 mln złotych
Prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski (fot. opole.pl)

Na konferencji prasowej prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski poinformował o szczegółach planu. "To niespodzianka dla mieszkańców miasta. Za ponad 30 mln złotych uruchamiamy projekt, który sprawi, że miasto będzie przyjazne dla rowerzystów. Co ważne, 25 mln złotych, czyli 85 proc. inwestycji - to środki zewnętrzne otrzymane w ramach Aglomeracji Opolskiej" - wyjaśnił prezydent.

Zgodnie z przedstawionymi na konferencji planami, przy dworcach kolejowych Opole Grotowice i Opole Zachód zostaną wybudowane dwa nowoczesne centra przesiadkowe z parkingami na około 400 samochodów, wyposażone w biletomaty, tablice dynamicznej informacji pasażerskiej i wypożyczalnie rowerów.

Dodatkowo, za 12 mln złotych nad Kanałem Ulgi zostanie wybudowana kładka dla pieszych i rowerzystów. Jej długość przekroczy 260 metrów, a szerokość 7 metrów. Dzięki niej powstanie dogodne połączenie kampusu Politechniki Opolskiej i sąsiadującego z nim osiedla z centrum miasta. Most, choć z definicji przeznaczony wyłącznie dla pieszych i cyklistów, w sytuacjach kryzysowych będzie mógł służyć jako miejsce przeprawy dla pojazdów ratunkowych.

"To pierwsza w Opolu od podstaw dedykowana rowerzystom budowla inżynieryjna. Cały szlak będzie oświetlony nowoczesnymi lampami LED, a kształt kładki będzie nawiązywał do istniejącego już mostu kolejowego. Inwestycja, którą chcemy oddać do użytku jesienią przyszłego roku, w radykalny sposób zmieni jakość przemieszczania się po Opolu, a jednocześnie spełnia wszystkie wymogi projektów ograniczających emisję szkodliwych substancji na terenach miejskich" - podkreślił Wiśniewski. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE