Opolskie: Ponad 153 miliony złotych dla miast subregionalnych

Dzięki unijnym pieniądzom i kompromisom miast subregionalnych zmienia się przestrzeń publiczna na Opolszczyźnie. - Naszym celem jest dobra integracja transportu w regionie, pracujemy nad planem transportowym – informuje marszałek Andrzej Buła.
Opolskie: Ponad 153 miliony złotych dla miast subregionalnych
Dofinansowanie w opolskim uzyska 15 inwestycji poprawiających jakość dróg powiatowych, ponad 50 inwestycji na drogach gminnych w powiązaniu z budową ścieżek pieszo-rowerowych (Fot. Shutterstock.com)

• Zarząd województwa Opolskiego rozstrzygnął właśnie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego konkurs na projekty związane z poprawą środowiska, przyznając na nie kwotę ponad 153,9 mln zł.

• Dotyczą one realizacji tzw. strategii gospodarki niskoemisyjnej w miastach subregionalnych.

• Wśród tych projektów są te dotyczące zakupu autobusów niskoemisyjnych dla transportu publicznego, budowy centrów przesiadkowych i modernizacji dworców autobusowych, budowy ścieżek rowerowych, przebudowy dróg powiatowych i gminnych i modernizacji sieci ciepłowniczych.

 

Jak mówi marszałek woj. opolskiego Andrzej Buła, dofinansowane projekty zostały wypracowane dzięki dobrej współpracy samorządów.

– Subregiony wiedziały, jakie kwoty mają do dyspozycji i sztuka kompromisu doprowadziła do tego, że są te projekty. Cieszy też także to, że z tych projektów wynika wiele inwestycji czy modernizacji dodatkowych, które są niekwalifikowane w ramach funduszy unijnych, a będą zrealizowane, co podniesie jeszcze wartość wszystkich inwestycji – mówił marszałek.

Marszałek Buła podkreśla, że łącznie z pieniędzmi dla Aglomeracji Opolskiej w regionie nastąpi znacząca poprawa układu transportowego, ale i poprawy jakości powietrza w regionie.

W konkursie dla czterech subregionów (brzeski, kędzierzyńsko-kozielski, południowy i północny) wzięło udział w sumie 9 powiatów i 24 gminy. - Efektem realizacji dofinansowanych projektów ma być m.in. zakup 28 autobusów służącym mieszkańcom, około 15 inwestycji poprawiających jakość dróg powiatowych, ponad 50 inwestycji na drogach gminnych w powiązaniu z budową ścieżek pieszo-rowerowych. To także około 16 modernizacji i budowy dworców czy miejsc typu „parkuj i jedź” – wymienia marszałek.

Podkreśla, że dzięki temu zmieni się cała przestrzeń publiczna. - W tych projektach jest choćby zapowiedź budowy 132 km ścieżek rowerowych – mówi i podkreśla, że dla wielu mieszkańców terenów podmiejskich rower pozostaje najlepszym środkiem lokomocji w okresie od marca do października.

– Te inwestycje mają na względzie przede wszystkim wygodę i bezpieczeństwo mieszkańców. Naszym celem jest dobra integracja transportu w regionie, pracujemy nad takim planem transportowym – informuje marszałek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.