Opolskie. Samorząd i PKP PLK wybudują wiadukt w Gogolinie

W Gogolinie nad trasą kolejową Opole-Kędzierzyn-Koźle powstanie wiadukt drogowy. Porozumienie ws. inwestycji podpisały władze województwa, gminy Gogolin i PKP PLK. Koszt budowy wiaduktu wraz z blisko kilometrowym odcinkiem drogi szacuje się na 30 mln zł.
Opolskie. Samorząd i PKP PLK wybudują wiadukt w Gogolinie
Budowa wiaduktu ma być połączona z modernizacją trasy Opole-Kędzierzyn-Koźle, której zakończenie przewiduje się na 2023 rok (fot.fotolia)

Dzięki tej inwestycji odblokowane zostanie centrum miasta i zwiększy się komfort życia jego mieszkańców. Przejazd kolejowy w Gogolinie zalicza się bowiem do najbardziej eksploatowanych w województwie opolskim - rocznie tą trasą przejeżdża 30 tys. pociągów. Z tego powodu rogatki są zamknięte przez osiem godzin dziennie.

Budowa wiaduktu ma być połączona z modernizacją trasy Opole-Kędzierzyn-Koźle, której zakończenie przewiduje się na 2023 rok. Jak zaznaczyły strony, szczegółowe ustalenia będą możliwe po przygotowaniu dokumentacji przedsięwzięcia.

"To jedna z kluczowych inwestycji kolejowych w Polsce. Linia będzie modernizowana, ale w planach remontowych PKP PLK nie było wiaduktu nad torami w Gogolinie. Biorąc pod uwagę znaczenie drogi wojewódzkiej 409 i jej skomunikowanie z autostradą A4, samorząd województwa gotowy jest współpracy przy jego budowie" - zadeklarował członek zarządu województwa Szymon Ogłaza.

Dyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki w urzędzie marszałkowskim Remigiusz Widera wyjaśnił PAP, że nowy szlak nad linią kolejową powstanie kilkaset metrów dalej od istniejącego przejazdu. "Stary przejazd, który już dzisiaj przez jedną trzecią doby jest zamknięty, będzie zamknięty jeszcze dłużej, bo po zmodernizowanej linii kolejowej pociągi będą jeździły szybciej i częściej" - powiedział.

Dodał, że "bez nowego, bezpiecznego szlaku nad torami, przejazd samochodem na drugą stronę Gogolina byłby prawdziwym wyzwaniem".

Burmistrz Gogolina Joachim Wojtala podkreślił, że budowa bezkolizyjnego skrzyżowania drogi samochodowej z linią kolejową to także tysiące ton zaoszczędzonego paliwa i skorelowanie ruchu drogowego i kolejowego przy tworzonym w Gogolinie centrum przesiadkowym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE