PARTNER PORTALU
  • BGK

Ostatni fragment S5 na Dolnym Śląsku oddany do użytku

  • aw/PAP    22 grudnia 2017 - 16:15
Ostatni fragment S5 na Dolnym Śląsku oddany do użytku
Otwarcie dolnośląskiego odcinka drogi ekspresowej S5 (fot.twitter.com/MIB_GOV_PL)

30-kilometrowy fragment trasy S5, łączący węzły Krościna i Wrocław-Północ, oddano do ruchu. To ostatni dolnośląski fragment „ekspresówki” łączącej Wrocław z Poznaniem.




Budowa 30-kilometrowego fragmentu trasy została podzielona na dwa odcinki. Łączny koszt ich budowy to ponad 900 mln zł brutto. Oddany w piątek do ruchu fragment łączy węzły Krościna i Wrocław-Północ. Kierowcy mogą już korzystać z całości dolnośląskiego odcinka trasy ekspresowej S5.

Wojewoda dolnośląski Paweł Hreniak podkreślił, że trasa S5 łączyć będzie dwie najważniejsze drogi w kraju - autostrady A2 i A4. "To również połączenie dwóch największych miast zachodniej Polski - Wrocławia i Poznania. Ta droga będzie autostradą rozwoju dla tych miast" - mówił Hreniak. Wojewoda podkreślił, że dzięki S5 podróż z Wrocławia do granicy z Wielkopolską potrwa 25 minut.

Wiceminister rozwoju Andżelika Możdżanowska przypomniała, że w budowie są wielkopolskie odcinki S5. "Trwają prace budowlane m.in. na odcinku Poznań - Stęszew, który zostanie oddany do użytku w wakacje, (…) w kujawsko-pomorskim powstanie 128 kilometrów trasy S5" - mówiła wiceminister.

Oddany w piątek (22 grudnia) do ruchu fragment trasy wybudowała firma Astaldi.

Na początku listopada do użytku oddano pierwszy z dolnośląskich odcinków S5 - łączący miejscowość Korzeńsko z węzłem Krościna. Ten fragment trasy ma 20 kilometrów.

Całość dolnośląskiego odcinka S5 ma 50 kilometrów. W ciągu tej drogi wybudowano m.in. 46 obiektów mostowych, w tym dwa mosty o długości 750 metrów. Na dolnośląskim odcinku trasy jest siedem węzłów drogowych.

Umowę z wykonawcami podpisano w trzecim kwartale 2014 roku, a całość dolnośląskiego odcinka S5 kosztowała prawie 1,9 mld zł. Ponad 900 mln zł z tej kwoty to środki unijne.

Droga ekspresowa S5 w całości będzie liczyć 360 kilometrów i połączy Wrocław, Poznań, Bydgoszcz i Grudziądz. Łącznie z dolnośląskim odcinkiem do tej pory oddano do użytku 155 kilometrów tej trasy. Całość ma być gotowa w 2019 r.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.