PARTNER PORTALU
  • BGK

Ostróda. Jeszcze w grudniu kierowcy przejadą mostem na DK 16

  • PAP/KDS    15 grudnia 2017 - 16:33
Ostróda. Jeszcze w grudniu kierowcy przejadą mostem na DK 16
Pomyślnie zakończyła się próba obciążeniowa nowo wybudowanego mostu na obwodnicy Ostródy na DK nr 16 (fot. GDDKiA)

Pomyślnie zakończyła się próba obciążeniowa nowo wybudowanego mostu na obwodnicy Ostródy na DK nr 16. Drogowcy przewidują udostępnienie jednej jezdni mostu do ruchu jeszcze w grudniu.




W próbie obciążeniowej wykorzystano około 1200 ton ładunku umieszczonego na ponad 30 pojazdach. Druga jezdnia mostu zostanie udostępniona wczesną wiosną. Ze względu na złe warunki atmosferyczne nie wykonano na niej jeszcze wszystkich prac wykończeniowych - poinformował Karol Głębocki z oddziału olsztyńskiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Most znajduje się nad głęboką rynną polodowcową jeziora Morliny, przez którą płynie Ornowska Struga. Przewidziano na nim po dwa pasy ruchu w każdą stronę i dodatkowo pas awaryjny. Most ma najdłuższe przęsło w Europie wśród obiektów typu extradosed. Najwyższy punkt to środkowa podpora - łącznie z pylonem to około 60 m nad poziomem terenu. Do budowy wykorzystano liny o łącznej długości około 500 km.

Obwodnica Ostródy w ciągu D16 jest częścią inwestycji polegającej na budowie dwóch odcinków dróg o łącznej długości 18,4 km, z czego 9,7 km w ciągu S7 i 8,7 km w ciągu DK 16. Wybudowano 9 wiaduktów, 5 mostów, 1 przejście dla pieszych, przejścia dla zwierząt.

Drugim co do wielkości mostem realizowanym w ramach tej inwestycji jest most nad Drwęcą i jej doliną, ul. Mazurską oraz linią kolejową. Ma on długość 561 m.

Ciekawym obiektem jest również most łukowy nad Kanałem Pauzeńskim w ciągu S7 o długości 343 m. Podobną długość (340 m) ma most nad terenem bagiennym wzdłuż Jeziora Pauzeńskiego.

Kończąca się inwestycja o wartości 1,3 mld zł polegała na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska.

Powstały dwa węzły drogowe - "Ostróda Północ" na przecięciu z DW nr 530 i "Ostróda Południe" na skrzyżowaniu z DK 16. Wraz z budową odcinka S7 została zrealizowana w ciągu DK nr 16 obwodnica Ostródy od skrzyżowania z DK 15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła "Ostróda Południe". Obwodnica Ostródy ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.