Otwarto płytę górną Małopolskiego Dworca Autobusowego w Krakowie

• O sześć nowych stanowisk autobusowych, które potencjalnie mogą zwiększyć ilość kursów nawet o 450 dziennie, powiększył się Małopolski Dworzec Autobusowy po rozbudowie.
• Otwarcie odbyło się w sobotę (25.02) , kiedy na dworcu panuje relatywnie mniejszy ruch.
Otwarto płytę górną Małopolskiego Dworca Autobusowego w Krakowie
Małopolski Dworzec Autobusowy w Krakowie. (fot mat. Małopolski Urząd Marszałkowski)

Oddajemy dzisiaj inwestycję, która integruje Krakowskie Centrum Komunikacyjne, łącząc górną i dolną płytę MDA z dworcem kolejowym, z przystankami komunikacji miejskiej i z lotniskiem, które zbliżyło się do nas na odległość 15 minut - powiedział Marcin Fall, prezes Małopolskich Dworców Autobusowych.

Według niego inwestycję można nazwać bardzo trudną, nie tylko dlatego, że MDA nie był właścicielem terenu i dopiero po roku dysponował umową najmu.

- Pod względem technicznym była ona trudna o tyle, że kubaturowo dobudowaliśmy prawie drugi dworzec, nie przerywając funkcjonowania istniejącego - powiedział podczas otwarcia prezes MDA.

Z krakowskiego dworca autobusowego korzysta ok. 10 mln pasażerów rocznie, w ciągu doby przebywa tu od 90 tys. do 100 tys. osób. Średnio w ciągu doby odbywa się tu 1250 odpraw, co stanowi światową czołówkę.

- Miło mi powiedzieć, że dzięki rozbudowie ten parametr się pogorszy - dodał prezes MDA.

Czytaj : Dworzec autobusowy w Krakowie zyska hotel

Jak podkreślił wicemarszałek województwa małopolskiego Wojciech Kozak, inwestycja jest sukcesem z punktu widzenia rozwoju turystyki, aktywności gospodarczej jak i dobrze skomunikowanej Małopolski.

- Dzisiaj ten dworzec jest elementem największego zintegrowanego węzła przesiadkowego w Polsce. Trzeba mieć świadomość, że to centrum komunikacyjne obsługuje wszystkie relacje komunikacyjne lokalne, regionalne, ogólnopolskie i międzynarodowe - podkreślał z kolei wiceprezydent Krakowa Tadeusz Trzmiel.

Jak poinformował prezes MDA Marcin Fall, Inwestycja trwała ok. półtora roku - łącznie z przestojem na przeprojektowanie niektórych elementów na prośbę PKP, będącego właścicielem terenu, w wyniku czego zmieniła się m.in. koncepcja wylotu tunelu Magda. Koszt rozbudowy MDA wyniósł ponad 20 mln zł. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE