Otwarto płytę górną Małopolskiego Dworca Autobusowego w Krakowie

• O sześć nowych stanowisk autobusowych, które potencjalnie mogą zwiększyć ilość kursów nawet o 450 dziennie, powiększył się Małopolski Dworzec Autobusowy po rozbudowie.
• Otwarcie odbyło się w sobotę (25.02) , kiedy na dworcu panuje relatywnie mniejszy ruch.
Otwarto płytę górną Małopolskiego Dworca Autobusowego w Krakowie
Małopolski Dworzec Autobusowy w Krakowie. (fot mat. Małopolski Urząd Marszałkowski)

Oddajemy dzisiaj inwestycję, która integruje Krakowskie Centrum Komunikacyjne, łącząc górną i dolną płytę MDA z dworcem kolejowym, z przystankami komunikacji miejskiej i z lotniskiem, które zbliżyło się do nas na odległość 15 minut - powiedział Marcin Fall, prezes Małopolskich Dworców Autobusowych.

Według niego inwestycję można nazwać bardzo trudną, nie tylko dlatego, że MDA nie był właścicielem terenu i dopiero po roku dysponował umową najmu.

- Pod względem technicznym była ona trudna o tyle, że kubaturowo dobudowaliśmy prawie drugi dworzec, nie przerywając funkcjonowania istniejącego - powiedział podczas otwarcia prezes MDA.

Z krakowskiego dworca autobusowego korzysta ok. 10 mln pasażerów rocznie, w ciągu doby przebywa tu od 90 tys. do 100 tys. osób. Średnio w ciągu doby odbywa się tu 1250 odpraw, co stanowi światową czołówkę.

- Miło mi powiedzieć, że dzięki rozbudowie ten parametr się pogorszy - dodał prezes MDA.

Czytaj : Dworzec autobusowy w Krakowie zyska hotel

Jak podkreślił wicemarszałek województwa małopolskiego Wojciech Kozak, inwestycja jest sukcesem z punktu widzenia rozwoju turystyki, aktywności gospodarczej jak i dobrze skomunikowanej Małopolski.

- Dzisiaj ten dworzec jest elementem największego zintegrowanego węzła przesiadkowego w Polsce. Trzeba mieć świadomość, że to centrum komunikacyjne obsługuje wszystkie relacje komunikacyjne lokalne, regionalne, ogólnopolskie i międzynarodowe - podkreślał z kolei wiceprezydent Krakowa Tadeusz Trzmiel.

Jak poinformował prezes MDA Marcin Fall, Inwestycja trwała ok. półtora roku - łącznie z przestojem na przeprojektowanie niektórych elementów na prośbę PKP, będącego właścicielem terenu, w wyniku czego zmieniła się m.in. koncepcja wylotu tunelu Magda. Koszt rozbudowy MDA wyniósł ponad 20 mln zł. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.