Otwarto zmodernizowaną linię tramwajową Katowice-Sosnowiec

Oddano do ruchu zmodernizowaną tramwajową trasę linii numer 15, która ponownie połączy Katowice i Sosnowiec. Inwestycję na torowiskach wzdłuż ulic Sobieskiego i Sosnowieckiej na zlecenie Tramwajów Śląskich realizuje Skanska. Jej wartość to 27,5 mln zł netto.
Otwarto zmodernizowaną linię tramwajową Katowice-Sosnowiec

Konsorcjum polskiej i czeskiej jednostki Skanska wykonuje prace modernizacyjne w ramach zadania pn. „Modernizacja torowisk tramwajowych na terenie Katowic i Sosnowca".Obejmują one m.in. modernizację torowisk na ulicach Sosnowieckiej w Katowicach i Sobieskiego w Sosnowcu, w tym przebudowę jezdni, chodników i przystanków tramwajowych.

Czytaj też: „Papuga" przetestowała światła nowej drogi startowej lotniska w Pyrzowicach

Piątkowe wznowienie ruchu tramwajowego nie zakończy prac. Skanska nadal będzie prowadziła na tym odcinku prace okołotorowe i wykończeniowe, dlatego modernizowane ulice pozostaną nieprzejezdne dla samochodów.

W ramach modernizacji torów na granicy Katowic i Sosnowca powstało dwutorowe torowisko. - Łącznie położyliśmy 2 200 m nowych torów: 1 400 m na ul. Sosnowieckiej wraz z częścią ulicy Wiosny Ludów w Katowicach i 800 m na ul. Sobieskiego w Sosnowcu - informuje Krzysztof Kamiński, Menadżer Projektu, Skanska. Inwestycja obejmuje również m.in. roboty kanalizacyjne, remonty obiektów mostowych, przebudowę gazociągu czy teletechniki. Nowe torowisko rozwiąże kwestię tramwajowej mijanki, skracając podróż między miastami o kilka minut.

Czytaj też: Przepaść może część pieniędzy na budowę i przebudowę dróg lokalnych

Przy budowie toru tramwajowego została wykorzystana maszyna do układania betonu, która tworzy nawierzchnie betonowe na drogach, chodnikach i ścieżkach rowerowych. - W tym przypadku maszyna ta została zaadoptowana do wykonania płyty betonowej pod układanie szyny tramwajowej torowiska. Po wykonaniu nawierzchni możliwe było ułożenie szyny bezpośrednio w rowkach, na całej długości torowiska.

Nie było tu potrzeby układania płyt drogowych, gdyż jest to jeden monolit układu torowo-drogowego - zaznacza Ryszard Złotorowicz, Kierownik robót, Skanska.- Pierwszy raz w Polsce realizowaliśmy takie zadanie maszyną, która wykonuje ciągłe betonowanie na całym odcinku. To poprawia trwałość oraz przyspiesza budowę torowiska - dodaje.

Dzięki projektowi modernizacji torowisk w Aglomeracji zwiększy się komfort podróży i bezpieczeństwo pasażerów korzystających z komunikacji tramwajowej, która stanie się sprawniejsza i bardziej niezawodna. Wprowadzenie na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną priorytetu dla tramwajów poprawi komunikację między miastami, skracając czas przejazdu o około 5-10%.

Przebudowa platform przystankowych ułatwi korzystanie z komunikacji tramwajowej osobom niepełnosprawnym i ograniczonym ruchowo. Uciążliwości związane z hałasem zostaną zminimalizowane przez zastosowanie otuliny z profili gumowych tłumiących hałas, a także przez wykorzystanie nowoczesnej technologii zgrzewania szyn.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE