Pendolino z Wrocławia do Warszawy przez Opole i Częstochowę. Co z resztą miast?

Od grudnia szybciej pojedziemy koleją z Wrocławia do Warszawy. Teraz podróż zajmuje niemal 5 godzin, ale od grudnia pociągiem Pendolino do stolicy dotrzemy w 3 godz. 40 min.
Pendolino z Wrocławia do Warszawy przez Opole i Częstochowę.  Co z resztą miast?

Pociągiem Pendolino do Warszawy pojedziemy przez Opole i Częstochowę. Podróż zajmie nam 3 godz. 40min. Obecnie najszybsze połączenie do stolicy jest przez Poznań, a podróż trwa dokładnie 4 godz. i 58 min.

– Kończą się remonty na wielu odcinkach, a to pozwoli rozwinąć większe prędkości – tłumaczy Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity.

Na Centralnej Magistrali Kolejowej Pendolino rozpędzi się do 200 km/h. Niestety na trasie Wrocław-Warszawa z taką prędkością będziemy jechać tylko na odcinku 80 km, na pozostałych, średnia prędkość Pendolino wyniesie ok. 160 km/h.

Czytaj: Trwa lobbing o kolejne przystanki Pendolino

Konkretny rozkład jazdy pociągów EIC Premium i to, ile będzie połączeń, jest jeszcze opracowywany. Nieoficjalnie mówi się, że na trasie Wrocław-Warszawa będzie pięć par pociągów Pendolino, trzy ekspresy Intercity i sześć pociągów TLK.

– Zależy nam, by połączenia Pendolino były równomiernie rozłożone przez cały dzień, a nie tylko rano czy wieczorem – tłumaczy Zuzanna Szopowska.

Co ważne będą one we Wrocławiu skomunikowane z połączeniami regionalnymi. Chodzi o to, by pasażerowie Pendolino mieli szybką przesiadkę do Wałbrzycha, Kłodzka czy Jeleniej Góry.

Czytaj:Na tych dworcach powstaną obiekty handlowo-usługowe

Teraz za ekspres do Warszawy zapłacimy ok. 130 zł. Ceny biletów Pendolino będą się zaczynać od 49 zł i nie będą stałe. Będzie obowiązywać zasada – im wcześniej kupiony tym tańszy. Droższe mogą być połączenia poranne, a tańsze te około południa. Ulgi będą też uzależnione od „obłożenia” pociągu – im będzie więcej chętnych tym będą droższe.

– Przez liczne remonty pasażerowie kolei wybierali inne środki transportu. Teraz, gdy pociągi pojadą szybciej, zależy nam by wrócili na kolej – tłumaczy rzeczniczka Intercity.

Co ważne w Pendolino miejsca będą objęte całkowitą rezerwacją, oznacza to, że bez biletu nie wsiądziemy do pociągu. Nie będzie go można bowiem kupić u konduktora.

Jak podkreśla rzeczniczka PKP Intercity chodzi o względy bezpieczeństwa. Przy prędkości 200 km/h trudno sobie wyobrazić stojących pasażerów czy konduktora, który wydaje resztę za bilet.

W nowym rozkładzie jazdy będą połączenia Pendolino:

* Warszawa Centralna – Gdańsk Główny czas przejazdu 2 godz. 58 min. (obecnie 4 godz. 34 min.);

*Warszawa Centralna – Kraków Główny czas przejazdu 2 godz. 28 min. (obecnie 3 godz. 7 min.);

*Warszawa Centralna – Katowice Główne czas przejazdu 2 godz. 34 min. (3 godz. 3 min.).


Pendolino to pociąg kat. Express InterCity Premium (EIC Premium). W klasie 2. jest 345 miejsc w układzie bezprzedziałowym. W klasie 1. – 45 miejsc w tym część biznesowa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Spece od marketingu chyba oszaleli. Kto o zdrowych zmysłach zapłaci normalny bilet na Pendolino kiedy samochodem wychodzi taniej i to nawet dla 1 osoby. Pendolino za które zapłacili gigantyczną kasę będą woziły powietrze.

koziołek pierdzi w stołek, 2015-08-17 17:48:54 odpowiedz

A do Gołdapi? Kiedy pojedzie choćby najwolniejszy pociąg świata?!

diament, 2014-08-18 19:15:28 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE