Peron 2. we Wrocławiu oddany do użytku

Peron 2. remontowanego dworca głównego PKP we Wrocławiu został oddany do użytku.
Peron 2. we Wrocławiu oddany do użytku
Do tej pory zmodernizowano trzy z pięciu peronów. PKP zapewnia, że zdąży z oddaniem wszystkich peronów do użytku przed Euro 2012.

„Tysiąc budowlańców przez całą dobę pracuje przy jednej z największych w Polsce przebudów zabytkowego dworca kolejowego PKP we Wrocławiu (zabierz głos/oceń prezydenta), który będzie gotowy do obsługi podróżnych tuż przed Euro 2012” – poinformował rzecznik prasowy PKP S.A. we Wrocławiu Bartłomiej Sarna.

Do tej pory zmodernizowano trzy z pięciu peronów. Tuż przed świętami podróżnym udostępniono wyremontowany peron 2. Trwają też zaawansowane prace na peronie 3.

Sarna dodał, że wyczyszczono i pomalowano stalowe konstrukcje historycznych hal peronowych. Na trzech peronach zamontowano schody ruchome, którymi podróżni dostaną się do tunelu miejskiego. Przy obu wyjściach z tunelu wyczyszczono herby Wrocławia.

Dobiegają końca również prace modernizacyjno-remontowe przed dworcem; na placu przed budynkiem ułożono już 50 proc. nawierzchni. Jednocześnie prowadzone są prace przy budowie tarasów po obydwóch stronach wejścia głównego od strony ul. Piłsudskiego, a także prace wykończeniowe przy pawilonach znajdujących się na placu przed dworcem.

W pawilonach, które są połączone z parkingiem podziemnym, kończy się montaż wind. „Trwają też intensywne prace pod powierzchnią placu. Gotowa jest bryła parkingu podziemnego wraz z dwoma wjazdami. W parkingu wykonano już 98 proc. prac instalacyjnych. Teraz budowlańcy zajmują się wykonaniem nawierzchni” – mówił rzecznik.

Wewnątrz budynku trwają natomiast intensywne prace konserwatorskie, których efekty są widoczne w poczekalniach. „Wspaniale prezentują się stropy. Przy samych pracach konserwatorskich na dworcu pracuje ok. 230 robotników” – mówił rzecznik.

Remont wrocławskiego Dworca Głównego rozpoczął się w kwietniu 2010 r. Prace prowadzi konsorcjum pod przewodnictwem firmy Budimex. Inwestycja zakłada m.in. remont budynku dworca, placu przed obiektem, peronów i wiat. Wartość projektu to około 361 mln zł.

Budynek główny dworca głównego we Wrocławiu powstał w połowie XIX w. Zaprojektował go Architekt Królewski Kolei Górnośląskich Wilhelm Grapow. Na przełomie XIX i XX wieku dworzec został rozbudowany o hale peronowe. Jego fasada utrzymana jest w stylu angielskiego gotyku Tudorów.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE