PARTNER PORTALU
  • BGK

Perony tramwajowe w Olsztynie. Nowe a już do przebudowy

  • aw/PAP    29 listopada 2015 - 20:46
Perony tramwajowe w Olsztynie. Nowe a już do przebudowy
Przegubowy tramwaj nie mieści się na wszystkich olsztyńskich peronach (fot.youtube)

W najbliższych dniach zostanie przebudowanych 7 z 40 tramwajowych peronów w Olsztynie. Perony są nowe, ale trzeba je przebudować, ponieważ nie mieści się na nich przegubowy tramwaj.




Przebudowy wymagają perony, które są ulokowane tuż za zakrętami. Przegubowy tramwaj, który od połowy grudnia ma już na dobre powrócić na ulice Olsztyna, na tego rodzaju peronach się nie mieści - nie daje się otworzyć drzwi pojazdu, rysuje się też karoseria.

Potrzebna przebudowa

"Przebudowa peronów nie będzie niczym skomplikowanym; sądzę, że potrwa kilka dni, a roboty zostaną wykonane na koszt firm, które je zbudowały" - poinformował Andrzej Karwowski, który ze strony urzędu miasta nadzoruje budowę linii tramwajowych.

W jego ocenie na etapie projektowania linii tramwajowych nie dało się przewidzieć, że tramwaj nie zmieści się na wybranych, ulokowanych za zakrętami peronach.

"Nawet przedstawiciel firmy, która dostarczyła nam tramwaje, przyznał, że jest to dla nich zaskakująca sytuacja. Tak się mogło zdarzyć, to nie jest nic, co by wskazywało, że ktoś czegoś zaniedbał. Niektórych rzeczy po prostu nie da się przewidzieć" - podkreślił Karwowski.

Nieprawidłowości w budowie peronów wykryto podczas czterech jazd testowych, które przeprowadzono nocą.

Co jeszcze pokazały jazdy testowe?

"Jazdy te pokazały, że na niektórych odcinkach tramwaj może rozwijać prędkość 70 km/godz. oraz że jest bardzo cichy" - powiedział Karwowski i dodał, że na to szczególnie zwracały uwagę osoby mieszkające w pobliżu torów.

Regularne kursy tramwajów spodziewane są od połowy grudnia. Do tego czasu tramwaje będą jeździć po Olsztynie bez pasażerów - miasto nie wyklucza, że zrobi mieszkańcom mikołajkowy prezent i 6 grudnia prawdopodobnie będzie można się okazyjnie przejechać.

Tramwaje wracają do Olsztyna po 50 latach przerwy. Linie zbudowano od nowa, w związku z tą inwestycją przebudowano gruntownie kilka ważnych ulic, a jedną zbudowano od nowa.

Budowa linii tramwajowych w Olsztynie i zakup taboru finansowane są z programu Rozwój Polski Wschodniej.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.