Pięciu chętnych na dworzec Łódź Fabryczna

Pięć konsorcjów złożyło oferty w przetargu na budowę podziemnej części dworca Łódź Fabryczna – poinformował w piątek rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji w PKP PLK Robert Kuczyński.
Pięciu chętnych na dworzec Łódź Fabryczna

Do końca 2014 r. ma powstać w Łodzi wielki podziemny węzeł komunikacyjny. Najdroższa oferta przekracza 2,3 mld zł, a najtańsza to ok. 1,5 mld zł.

„Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie złożonych ofert pod kątem ich zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Jedynym kryterium wyboru ofert jest cena.

Podpisanie umowy z wybranym wykonawcą planowane jest do czerwca 2011 r.” – poinformował Kuczyński.

Nowy, podziemny dworzec Łódź Fabryczna będzie przystosowany m.in. do obsługi kolei dużych prędkości. Inwestycja, warta ponad 2 mld zł, ma być zakończona w grudniu 2014 roku. 1,2 mld zł ma pochodzić z funduszy UE.

Jak poinformował rzecznik, zamówienie obejmuje m.in. wykonanie dokumentacji projektowej, budowę tunelu dla ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości, budowę stacji kolejowej.

Powstanie też dworzec kolejowy Łódź Fabryczna – będzie to podziemna stacja z 4 peronami i 8 torami. Tory i perony mają przebiegać 16,5 metra pod ziemią, a 10,5 metra nad nimi – sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego.

Nad dworem powstaną hotele, biurowce i obiekty handlowe oraz apartamenty mieszkalne. W trakcie prac planowana jest rozbiórka istniejących obiektów i infrastruktury.

Prace zrealizowane będą w rejonie ulic: Kilińskiego, Narutowicza, Składowej i Węglowej oraz na terenie obecnego Dworca Łódź Fabryczna i przylegających terenów. Inwestycja jest współfinansowana z funduszu Unii Europejskiej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE