Pierwszy tunel metra pod dnem Wisły gotowy

- Tarcza "Krystyna" zakończyła w poniedziałek drążenie pod dnem Wisły pierwszego tunelu centralnego odcinka II linii warszawskiego metra. Drugi tunel pod dnem rzeki ma zostać wydrążony na przełomie sierpnia i września.
Pierwszy tunel metra pod dnem Wisły gotowy

ZAKTUALIZOWANA: Tarcza przeszła na głębokości od 8 do 10 m pod dnem Wisły, łącząc stację Stadion Narodowy na Pradze ze stacją Centrum Nauki Kopernik na lewym brzegu Wisły.

Tarcza wydrążyła ok. 600 m tunelu pod rzeką oraz odcinek pod bulwarami (tunel pomiędzy stacją Stadion Narodowy a Centrum Nauki Kopernik ma ok. 900 m); w ciągu doby przesuwała się o 25-30 m - poinformował wydział prasowy stołecznego ratusza. "Krystyna" zakończyła prace na budowie centralnego odcinka II linii metra - zaznaczono.

Czytaj też: Metro znów na plusie

"Elisabetta" - kolejna tarcza pracująca na Pradze, która wydrąży drugi tunel, ma dotrzeć na lewy brzeg Wisły na przełomie sierpnia i września. Tarcza minęła ul. Sokolą i znajduje się ok. 226 m za Stadionem Narodowym. Jak poinformował stołeczny ratusz, "lada dzień wejdzie pod dno rzeki".

Wykonanie tunelu pod Wisłą nie różni się niczym od drążenia na pozostałych odcinkach, jednak ten etap prac formalnie ma wyższy stopień zagrożenia wodnego. Oznacza to, że zamontowano dodatkowe urządzenia sygnalizacji awarii oraz dodatkowy system odwadniania.

W październiku drążenie obu tuneli metra mają zakończyć dwie tarcze pracujące na lewym brzegu rzeki - "Anna" i "Maria", które wykonują tunele od Ronda Daszyńskiego do stacji Centrum Nauki Kopernik. "Anna" jest na stacji Nowy Świat - Uniwersytet, a "Maria" ok. 62 m za stacją Świętokrzyska.

Trwa też budowa łącznika między istniejącą i budowaną linią. Z tego powodu zamknięte są dwie stacje - Centrum i Świętokrzyska. Według zapowiedzi ratusza ruch na całej długości I linii ma zostać wznowiony z końcem wakacji.

Centralny odcinek II linii metra będzie miał siedem stacji ("Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński").

Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Początkowo zakończenie budowy planowano na październik br. 2013 r.; obecny termin to 30 września 2014 r.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.