PARTNER PORTALU
  • BGK

Piotr Stomma, wiceminister infrastruktury zapowiada wspólny bilet na kolei

  • wnp.pl    22 lutego 2016 - 13:43
Piotr Stomma, wiceminister infrastruktury zapowiada wspólny bilet na kolei

Priorytetem dla ministerstwa infrastruktury jest stworzenie wspólnego biletu, który uporządkuje rynek kolejowych przewozów pasażerskich w Polsce. (fot. mat. pras. urzędu marszałkowskiego w Katowicach).

• - Priorytetem dla ministerstwa infrastruktury jest stworzenie wspólnego biletu, który uporządkuje rynek kolejowych przewozów pasażerskich w Polsce - mówi Piotr Stomma, wiceminister infrastruktury i budownictwa.
• Rząd chce wprowadzić wspólny bilet przed upływem kadencji.




- Chcemy to zrobić tak szybko, jak to możliwe, ostateczny termin zależy od przebiegu dyskusji ze wszystkimi zainteresowanymi stronami: pasażerami oraz przewoźnikami – mówi o wprowadzeniu wspólnego biletu na koleje wiceminister infrastruktury i budownictwa odpowiedzialny za kolejnictwo Piotr Stomma.

- Chcemy, żeby jakaś wersja tego wspólnego biletu, może wersja podstawowa, pojawiła się w okresie, który koresponduje z kadencją tych, którzy te deklaracje składają. Natomiast inicjatywy różnych interesariuszy, które będą sprzyjać uzyskaniu rezultatów dla pasażerów w krótszym czasie, będą przedmiotem zainteresowania resortu. Proces jest de facto uruchomiony – dodaje Stomma.

Wiceminister podkreśla, że ministerstwo bardzo liczy na aktywny udział w tworzeniu projektu właścicieli kolei samorządowych, marszałków: - Chcemy skorzystać z najlepszych doświadczeń w różnych rejonach kraju odnośnie wspólnego biletu. Ale jest to skomplikowany proces choćby ze względu na współpracę systemów komputerowych działających u poszczególnych przewoźników, zarówno kolei samorządowych, kolei aglomeracyjnych, Przewozów Regionalnych jak i PKP Intercity – dodaje Stomma.

Wiceminister zapowiada także zmiany w Krajowym Programie Kolejowym (KPK). - Krajowy Program Kolejowy, przyjęty przez rząd PO-PSL, to dokument określający strategie i plany inwestycyjne do 2023 roku, z budżetem 67 mld zł. Nie ma mowy, żebyśmy mogli automatycznie przyjąć ten program do realizacji - wyjaśnia.

W resorcie transportu prowadzona jest gruntowna analiza wszystkich projektów kolejowych realizowanych w 2016 r. pod kątem ich rzeczywistego zaawansowania i określenia poziomu środków możliwych do wydatkowania w ramach inwestycji w tym roku oraz ich certyfikacji do Komisji Europejskiej.

Rozmowę z wiceministrem czytajcie TUTAJ.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.