PARTNER PORTALU
  • BGK

PKP PLK wyremontuje linię kolejową do granicy z Białorusią

  • PAP/TK    6 kwietnia 2018 - 17:15
PKP PLK wyremontuje linię kolejową do granicy z Białorusią
PKP PLK realizuje projekt poprawy przewozu towarów przy wschodniej granicy Polski (Fot. PKP PLK)

PKP PLK ogłosiły przetarg na rewitalizację linii kolejowej 59 od Chryzanowa do granicy z Białorusią oraz inwestycje na kolejowym przejściu granicznym w Siemianówce (Podlaskie). Przetargowe oferty firmy mogą składać do 11 maja.




  • Głównym efektem planowanych prac ma być poprawa stanu linii kolejowych przy wschodniej granicy.
  • Prace będą także prowadzone m.in. na sześciu mostach na rzece Narewce, na trzynastu przejazdach kolejowo - drogowych będzie wymieniona nawierzchnia drogi.
  • Inwestycja to element większego projektu: "Poprawa stanu technicznego infrastruktury kolejowej w rejonach ośmiu przejść granicznych

Szacunkowa wartość tego zamówienia (w systemie projektuj i buduj) to 132 mln zł.

Głównym efektem planowanych prac ma być - jak podkreśla PKP PLK w piątkowym komunikacie prasowym - poprawa stanu linii kolejowych przy wschodniej granicy, "sprawniejszy przewóz towarów" w rejonie przejścia w Siemianówce, większe bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych. Przetarg obejmuje również budowę urządzeń sterowania ruchem na linii 31 Hajnówka-Siemianówka.

Linia Chryzanów (stacja Zabłotczyzna) - granica państwa jest jednotorowa, to tzw. szeroki tor. Ma być zrewitalizowana, wymianie ma ulec 20 km toru i rozjazdów. "Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym zwiększą poziom bezpieczeństwa przewozu ładunków oraz przepustowość linii. Nastawnia na stacji Siemianówka zostanie przebudowana i wyposażona w nowoczesne urządzenia komputerowe. Zapewnią one bezpieczną i sprawną jazdę pociągów w rejonie przygranicznym" - poinformował w komunikacie rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Czytaj także:PKP PLK chce odbudować nieczynną linię kolejową nr 36 na Podlasiu

Prace będą także prowadzone m.in. na sześciu mostach na rzece Narewce, na trzynastu przejazdach kolejowo-drogowych będzie wymieniona nawierzchnia drogi, co ma poprawić bezpieczeństwo przejazdu.

"Wzmocnione obiekty inżynieryjne oraz nowy tor pozwolą na przejazd cięższych składów towarowych (o nacisku min. 245 kN/oś) z prędkością 60 km/h. Wyższa przepustowość linii ułatwi przejazd większej liczby pociągów" - dodaje Siemieniec.

Linia Chryzanów-granica państwa ma być dofinansowana z UE z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego 2014-2020, z Funduszu Kolejowego i budżetu państwa. Ma kosztować ok. 100 mln zł netto - podaje PKP PLK. Prace mają być realizowane w latach 2018-2020.

Na stacji w Siemianówce zaplanowano wymianę torów; na trasie Siemianówka-Hajnówka będą budowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym, aby poprawić bezpieczeństwo przejazdu.

Czytaj także: PKP PLK podsumowały początek 2018. Podpisano umowy za 4,5 mld zł

Mirosław Siemieniec poinformował, że inwestycja na kolejowym polsko-białoruskim przejściu granicznym Siemianówka-Swisłocz to także element większego projektu: "Poprawa stanu technicznego infrastruktury kolejowej w rejonach (ośmiu) przejść granicznych, w tym toru szerokiego". Wartość tych prac to 32 mln zł netto. Będą finansowane z budżetu państwa w latach 2018-2022.

"Inwestycja pomoże gospodarce Podlasia. Dzięki bardziej konkurencyjnym przewozom ładunków po torach, będzie mniej tirów na drogach - to korzystne dla środowiska naturalnego" - dodaje rzecznik PKP PLK.

Inwestycje znajdują się w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.