PKP PLK zmodernizują jedną z linii kolejowych w Zagłębiu Miedziowym

• PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację linii kolejowej przebiegającej przez Zagłębie Miedziowe.
• Dzięki rewitalizacji 40-kilometrowego odcinka na trasę Legnica - Rudna -Gwizdanów powrócą pociągi pasażerskie.
PKP PLK zmodernizują jedną z linii kolejowych w Zagłębiu Miedziowym
Po modernizacji pociągi osobowe na tej trasie będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h (fot. pixabay)

Jak poinformował rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, szacunkowy koszy rewitalizacji trasy nr 289 to 250 mln zł. Prace remontowe mają zakończyć się w 2020 r.

"Głównym efektem wykonanych robót będzie poprawa systemu komunikacji na Dolnym Śląsku. To możliwość uruchomienia dogodnych połączeń pasażerskich pomiędzy głównymi ośrodkami Zagłębia Miedziowego: Legnicą, Lubinem i Głogowem" - powiedział Siemieniec.

Po modernizacji pociągi osobowe na tej trasie będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h, zaś towarowe do 80 km/h. Dziś dopuszczalna prędkość na tej trasie to 50 km/h. Pracę remontowe obejmą tory, mosty i wiadukty, sieć trakcyjną oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Po modernizacji na trasę Legnica - Rudna - Gwizdanów powrócą pociągi pasażerskie. Ostatni raz kursowały tam w 2010 r.

W ramach inwestycji renowacji zostaną poddane również perony na dziesięciu stacjach i przystankach. "Planowana jest budowa nowego przystanku Lubin Stadion. Będzie położony w odległości ok. 1,5 km od stacji Lubin Górniczy, w stronę Rudnej" - dodał Siemieniec.

Rzecznik przypomniał, że trasa Legnica - Rudna na dolnośląskiej sieci kolejowej jest łącznikiem między dwoma magistralami kolejowymi: linią E 30 (biegnącą od zachodniej granicy przez Węgliniec - Legnicę - Wrocław do Przemyśla) i linią nr 273 (tzw. Nadodrzanką, łączącą Wrocław - Głogów - Zieloną Górę - Szczecin).

Inwestycja będzie realizowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Modernizacja linii 289 znajduje się na liście podstawowej Krajowego Programu Kolejowego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE