PKP szuka firmy, która dokończy budowę krakowskiego dworca

PKP będzie dążyło do jak najszybszego wyłonienia firmy, która dokończy budowę nowego dworca kolejowego Kraków Główny. Dotychczasowy wykonawca inwestycji, katowicki Budus, po złożeniu wniosku o ogłoszenie upadłości likwidacyjnej schodzi z placu budowy.
PKP szuka firmy, która dokończy budowę krakowskiego dworca

Jak powiedział w środę rzecznik Grupy PKP Łukasz Kurpiewski, spółka pracuje już nad wszelkimi formalnościami, związanymi z "wyprowadzeniem tej sprawy na prostą w związku z upadłością firmy Budus".

"Pracujemy nad tym, żeby jak najszybciej nowy wykonawca wszedł na plac budowy" - zapowiedział rzecznik.

Według niego inwestycja, która pierwotnie miała zostać zakończona na EURO 2012, jest w końcowej fazie realizacji. Zakończono większość głównych robót, a do wykonania pozostały przede wszystkim prace wykończeniowe. Według przedstawiciela PKP, możliwe, że nowy dworzec w Krakowie przyjmie pasażerów w połowie przyszłego roku.

Czytaj też: Kłopoty na budowie dworca w Krakowie

Inwestycję o wartości 130 mln zł realizowało od listopada 2010 roku Katowickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego Budus SA. Spółka 28 września tego roku złożyła do sądu wniosek o upadłość z możliwością zawarcia układów. Wobec wypowiedzenia przez banki części umów kredytowych oraz wycofania się szeregu zamawiających z umów, 29 października firma złożyła kolejny wniosek - o zmianę trybu postępowania upadłościowego z układowego na likwidacyjne. Oznacza to, że nie dokończy prowadzonych prac.

Nowy dworzec kolejowy Kraków Główny będzie usytuowany pod torami i peronami dzisiejszej stacji. Będzie to jeden z najlepiej rozwiniętych węzłów komunikacyjnych w kraju, łączący wiele środków transportu.

Nowy dworzec będzie zintegrowany z podziemnym tramwajem, parkingami oraz dworcem autobusowym, z którego odjeżdżają autobusy komunikacji miejskiej i dalekobieżnej. Specjalne pociągi będą go łączyć z lotniskiem Kraków-Balice.

Przestrzeń dla pasażerów zostanie zorganizowana na powierzchni 12 tys. metrów kwadratowych. W hallu głównym znajdą się m.in. kasy biletowe, centra obsługi klienta, skrytki bagażowe, miejskie punkty informacyjne, bankomaty, kafejki czy kioski prasowe. Na jednym z poziomów zaplanowano poczekalnię dla pasażerów, restauracje i sklepy.

Inwestycja o wartości 130 mln zł jest finansowana ze środków Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" Unii Europejskiej. Jest to jeden z trzech, obok Wrocławia i Gdyni, projektów tego typu finansowanych ze środków unijnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.