Pociągi Wronki-Miały pojadą szybciej. PKP PLK rewitalizuje tory

Pociągi między Wronkami a Miałami przyśpieszą do 140 km/h, a czas przejazdu skróci się o ok. 6 min.
Pociągi Wronki-Miały pojadą szybciej. PKP PLK rewitalizuje tory
Ruszyły prace na linii pomiędzy Wronkami a Miałami (fot.plk-sa.pl)

PKP Polskie Linie Kolejowe rewitalizują odcinek torów między Wronkami a Miałami (Wielkopolskie) na linii z Poznania do Szczecina. Kosztująca 34 mln zł inwestycja ma skrócić czas przejazdu i poprawić bezpieczeństwo. Pociągi z 80 km/h przyspieszą do 140 km/h.

Rewitalizacja zlikwiduje ograniczenia prędkości

Rewitalizacja linii pomiędzy Wronkami a Miałami potrwa do grudnia tego roku. Polskie Linie Kolejowe informują, że prace zaplanowano tak, aby nie wpływały na kursowanie pociągów.

Jak przekazał Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK, "wykonywane przez PLK prace zlikwidują ograniczenia prędkości". "Pociągi przyśpieszą z 80 km/h do 140 km/h, a czas przejazdu między Wronkami a Miałami skróci się o ok. 6 min" - poinformował.

Na odcinku o długości 20 km wymienione zostaną szyny wraz z 52 tys. podkładów. W trakcie rewitalizacji na sześciu przejazdach kolejowych położona zostanie nowa nawierzchnia. Inwestycja finansowana jest z funduszu kolejowego.

Trasa Poznań-Szczecin Dąbie przejdzie modernizację

Rewitalizacja linii Wronki-Miały to kontynuacja wcześniejszych prac PLK na trasie Poznań-Krzyż-Szczecin. W 2013 r. wykonano roboty na odcinku Rokietnica-Pęckowo, a w 2014 r. między Szamotułami, Pęckowem a Wronkami. Kosztowały one w sumie 50 mln zł.

PKP PLK zapowiadają, że przygotowują kompleksową modernizację trasy Poznań-Szczecin Dąbie. Według planów ma ona trwać od 2018-2021 r. i kosztować ok. 2 mld zł. W planach jest wykonanie nowych torów, przebudowa stacji i przystanków. W wyniku inwestycji pociągi mogłyby jeździć z prędkością 160 km/h, dzięki czemu podróż z Poznania do Szczecina skróciłaby się o ok. 30 minut.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE