Pociągiem z Rzeszowa do Krosna? Łącznica podzieliła posłów z Podkarpacia

  • KrosnoCity.pl
  • 27-02-2017
  • drukuj
Parlamentarzyści z Podkarpacia zostali zapytani o zdanie w sprawie budowy łącznicy kolejowej, która ma skrócić podróż z Krosna do Rzeszowa. Większość nie wyraziła poparcia dla tej inwestycji.
Pociągiem z Rzeszowa do Krosna? Łącznica podzieliła posłów z Podkarpacia
fot.PTWP

Pytania do wszystkich parlamentarzystów, ze wszystkich ugrupowań z tego terenu (11 posłów i 1 senator) wystosował portal KrosnoCity.pl. Pytał o to, czy popierają budowę łącznicy skracającej podróż między Krosnem, a Rzeszowem, a jeżeli tak, to w jakim wariancie. Informował przy tym, że brak odpowiedzi będzie równoznaczny dla nas z brakiem poparcia sprzeciwem wobec inwestycji.

Jak temat łącznicy komentują posłowie i senator?

Senator Alicja Zając (PiS) z Jasła proponuje zamiast któregokolwiek z rozważanym wariantów, modernizację i wykorzystanie łącznicy nr 618 Jasło Towarowe-Sobniów. - Wariant ten wskazywała m.in. wstępna lista kolejowych przedsięwzięć priorytetowych o kluczowym znaczeniu dla rozwoju województwa podkarpackiego w perspektywie 2014-2020 - podkreśla Alicja Zając.

Senator dodatkowo podważa sposób prowadzenia konsultacji społecznych w sprawie łącznicy. - Zwracam również uwagę na brak szerokich konsultacji społecznych, również z mieszkańcami powiatów jasielskiego, gorlickiego i sanockiego oraz brak szczegółowych informacji dotyczących zainteresowania ew. połączeniem wraz z podaniem liczby potencjalnych pasażerów. Dodatkowo zwrócić należy uwagę, że w przypadku realizacji inwestycji i dostosowania ew. rozkładu jazdy do potrzeb mieszkańców będzie konieczny zakup taboru, co będzie generowało dodatkowe koszty - napisała Alicja Zając.

Poseł Piotr Babinetz (PiS) z Krosna zdecydowanie popiera budowę łącznicy. - Popieram budowę tej łącznicy w tzw. wariancie 2 Szebnie-Jedlicze (można ten wariant określić również jako Moderówka-Męcinka). Ten wariant jest dużo tańszy od wariantu 3, a tym samym jest realne jego wykonanie. Nie wzbudza również protestów społecznych, ponieważ nie przebiega przez tereny zamieszkane. "Wariant 2" został wskazany przez marszałka województwa podkarpackiego i potwierdzony przez PKP Polskie Linie Kolejowe - stwierdza poseł opowiadając się za "wariantem 2".

W kwestii odrzuconego "wariantu 3", który pozwoliłby jeszcze bardziej skrócić podróż poseł komentuje: - Taka inwestycja powodowałaby konieczność wyburzenia kilkunastu domów mieszkańców Ustrobnej w gminie Wojaszówka, a należy liczyć się z sytuacją ludzi, dla których byłoby to bardzo dotkliwe - odpisał poseł podkreślając, że południowa część Podkarpacia wymaga pilnego zwiększenia dostępności komunikacyjnej.

Zdaniem posła budowa tej łącznicy, jak też obniżenie niwelety torów w Krośnie (obok inwestycji drogowych takich, jak budowa południowego odcinka drogi ekspresowej S19) jest też zgodna z programem Prawa i Sprawiedliwości zrównoważonego i równomiernego rozwoju, czyli w tym przypadku wsparcia dla powiatu krośnieńskiego, Krosna i powiatów bieszczadzkich.

Posłanka Joanna Frydrych (PO) - Popieram budowę łącznicy kolejowej, ponieważ jest to strategiczna inwestycja dla Krosna, Bieszczad oraz szeroko pojętej turystyki w Beskidzie Niskim. Łącznica kolejowa jest konieczna dla przyspieszenia ruchu pomiędzy Rzeszowem, a Krosnem - podkreśla posłanka z Targowisk.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.