Podkarpackie. Od października płatny odcinek A4 Rzeszów-Jarosław

• Od 1 października br. sieć dróg płatnych viaToll powiększy się o prawie 150 km. Wśród nich będzie ponad 41-kilometrowy odcinek autostrady A4 Rzeszów-Jarosław.
• W sumie na Podkarpaciu od października będzie ok. 180 km płatnych dróg.
Podkarpackie. Od października płatny odcinek A4 Rzeszów-Jarosław
Na Podkarpaciu będzie już 180 km dróg, za które kierowcy pojazdów powyżej 3,5 tony będą musieli płacić (fot.ptwp)

Jak powiedziała rzeczniczka prasowa viaToll Dorota Prochowicz, od 1 października sieć dróg włączona do systemu viaToll będzie liczyła w całym kraju ponad 3,3 tys. km.

Wśród odcinków, które włączone zostaną od października do systemu, są m.in.: autostrada A1-węzeł Łódź Północ-węzeł Tuszyn, droga ekspresowa S1-węzeł Bielsko-Biała Mikuszowice - węzeł Żywiec Browar, droga ekspresowa S8-węzeł Rzgów - węzeł Łódź Południe oraz droga ekspresowa S6-węzeł Nowogard Zachód - węzeł Nowogard Wschód.

Jednym z odcinków, które włączone zostaną do systemu viaToll jest też ostatni odcinek autostrady A4 między Rzeszowem a Jarosławiem, który liczy ponad 41 km. Odcinek ten został oddany w lipcu br.

"Po tym rozszerzeniu na Podkarpaciu będzie już 180 km dróg, za które kierowcy pojazdów powyżej 3,5 tony będą musieli płacić" - zaznaczyła Prochowicz. Podkreśliła, że opłaty nadal będą pobierane na drodze krajowej nr 94 (dawniej nr 4) na odcinku od Rzeszowa do Jarosławia.

Jak wynika z danych operatora viaToll, łączne przychody Krajowego Funduszu Drogowego, do którego trafiają opłaty, wyniosły od lipca 2011 r. 6,59 mld zł. Dziennie do systemu wpływa średnio 5 mln zł.

ViaToll to system elektronicznego poboru opłat obowiązujący na wybranych odcinkach polskich dróg. Od 1 lipca 2011 r. każdy kierowca poruszający się po wskazanej sieci dróg płatnych pojazdem samochodowym lub zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony oraz autobusem, niezależnie od dopuszczalnej masy całkowitej, jest zobowiązany do korzystania z tego systemu.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE