Podlaskie i Warmińsko-Mazurskie: Wiceminister obiecuje inwestycje infrastrukturalne

• Wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit na konferencji w Ełku zapowiedział, że wykluczone dotąd komunikacyjnie regiony kraju: Podlaskie i Warmińsko-Mazurskie mogą liczyć w najbliższym czasie na "poważne" inwestycje infrastrukturalne.
• Szmit zapewnił, że jego resortowi zależy na budowie trasy Via Baltica, zapowiedział, że w marcu rozpocznie się postępowanie przetargowe na budowę obwodnicy Łomży.
Podlaskie i Warmińsko-Mazurskie: Wiceminister obiecuje inwestycje infrastrukturalne
Szmit zapewnił, że jego resortowi zależy na budowie trasy Via Baltica (fot. mib.gov.pl)

"Poprzednie ekipy zapomniały o północno-wschodniej Polsce, dlatego te regiony są wykluczone komunikacyjnie" - ocenił w poniedziałek (9 stycznia) na konferencji prasowej w Ełku wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. Dodał, że w tych regionach żyje 3 mln zł ludzi. "Zamierzamy łączyć Polaków w kraju, zapewniać kompleksowe połączenia wszystkich regionów, zarówno drogowe, kolejowe, lotnicze, jak i śródlądowe" - mówił.

Szmit podpisał w poniedziałek w Ełku umowę na dofinansowanie prac projektowych trasy S16 z Borek Wielkich do Mrągowa. Olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przeprowadził już na te prace przetarg, ale cena, jakiej żądają startujące w przetargu firmy była wyższa, niż ta zarezerwowana przez drogowców. "Żeby nie unieważniać przetargu i nie ogłaszać go ponownie zdecydowaliśmy o dofinansowaniu tego zadania" - przyznał Szmit. Łącznie na ten cel resort infrastruktury i budownictwa przekaże 29 mln zł.

Czytaj też: Są pieniądze na lokalne lotniska w Białymstoku i Suwałkach

Obecny na spotkaniu dyrektor olsztyńskiego oddziału GDDKiA Mirosław Nicewicz powiedział, że uzyskane dofinansowanie pozwoli na szybkie wyłonienie firmy, która przeprowadzi prace projektowe tego odcinka drogi. W jego ocenie umowa z tym, kto wygra przetarg może być podpisana już na początku lutego.

Nicewicz przyznał, że w marcu olsztyńska GDDKiA ogłosi przetarg na prace koncepcyjne dalszego przebiegu S16 z Mrągowa do Ełku. Obecnie wciąż nie wiadomo, jakim korytarzem na tym odcinku ma przebiegać ta trasa, a dokumenty przygotowane w związku z ta inwestycją w poprzednich latach wymagają aktualizacji.

Szmit kolejny raz zaapelował do lokalnych środowisk o zgodę w ustalaniu przebiegu tej trasy.

Droga S16 zwana komunikacyjnym kręgosłupem regionu obecnie jest zmodernizowana od Olsztyna na wschód do Borek Wielkich, na dalszym odcinku jest kręta i pełna kolein. Ponieważ, przebiega przez środek Mazur - m.in. Mikołajki i Orzysz - wiele środowisk w poprzednich uzgodnieniach tras nie zgadzało się na inwestycje w cennych przyrodniczo okolicach.

Czytaj też: Podlaskie: Znamy datę referendum ws. budowy lotniska

Szmit zapewnił, że jego resortowi zależy na budowie trasy Via Baltica, zapowiedział, że w marcu rozpocznie się postępowanie przetargowe na budowę obwodnicy Łomży. "Teraz przez to miasto jest się bardzo trudno przebić, jest zatkane" - przyznał Szmit.

Obecny na ełckiej konferencji prezes PKP PLK Ireneusz Merchel poinformował, że w najbliższych tygodniach zostanie złożony do Komisji Europejskiej wniosek o dofinansowanie modernizacji połączenia kolejowego Białystok - Ełk. Przyznał, że połączenie to ma być dwutorowe, a decyzja Komisji jest spodziewana do czerwca, zaś sama realizacja ważnej dla PodlaskiegoWarmińsko-Mazurskiego inwestycji ma się rozpocząć w 2020 roku.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE