Podpisano umowę na budowę zajezdni tramwajowej

Za pół roku w Olsztynie powstanie zajezdnia tramwajowa - wynika z umowy podpisanej w piątek w urzędzie miasta. Inwestycja jest częścią projektu usprawnienia olsztyńskiej komunikacji publicznej.
Podpisano umowę na budowę zajezdni tramwajowej
Urząd Miasta w Olsztynie poinformował, że do przetargu na projekt i budowę zajezdni tramwajowej przystąpiły cztery firmy i konsorcja. Wygrało konsorcjum Budimeksu i krakowskiej spółki KZN Rail, z którym w piątek podpisano umowę. Wykona ono prace za 88,8 mln zł. Pozostali oferenci deklarowali realizację tego zadania za 112-117 mln zł.

Od dnia podpisania umowy wykonawca będzie miał półtora roku na zaprojektowanie i zbudowanie zajezdni; w ciągu pół roku musi zaprezentować projekt, a w ciągu 10 miesięcy przedstawić tzw. projekt wykonawczy.

Zajezdnia powstanie w miejscu obecnej bazy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego przy ul. Kołobrzeskiej. Tor dojazdowy do niej będzie biegł wzdłuż ulic Dworcowej i Towarowej. W samej zajezdni znajdzie się 18 zadaszonych miejsc postojowych, hala warsztatowa, tor testowy i budynek administracyjny.

Ogłoszenie takiego przetargu było wynikiem zerwania przez ratusz umowy z hiszpańską firmą FCC, która do lipca 2014 roku miała zbudować 10 km linii tramwajowej, trakcję elektryczną, przystanki i zajezdnie. Firma nie wywiązywała się jednak z terminów. Od tamtej pory urząd ogłasza przetargi na mniejsze zadania - np. budowę zajezdni autobusowej przy al. Sikorskiego i kolejnych odcinków linii tramwajowych.

Inwestycja ma być zakończona do końca 2015 roku i jest finansowana w 85 proc. ze środków unijnych z programu Rozwój Polski Wschodniej. Koszt budowy linii tramwajowych szacowany jest na 250 mln zł.

Tramwaje mają powrócić na ulice Olsztyna po 50 latach przerwy. Ma to udrożnić komunikację miejską. Linie tramwajowe będą łączyły najbardziej odległe dzielnice: Jaroty, Pieczewo i Nagórki z centrum oraz dworcem kolejowym i miasteczkiem studenckim w Kortowie.

Projekt usprawnienia komunikacji miejskiej w Olsztynie przewiduje także zakup 15 tramwajów, budowę buspasów oraz instalację inteligentnego systemu sterowania ruchem ulicznym, uwzględniającego natężenie ruchu w godzinach szczytu.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE