Podróż koleją z Łodzi do Zduńskiej Woli potrwa krócej

42-km odcinek linii kolejowej z Łodzi do Zduńskiej Woli zostanie wyremontowany do pierwszej połowy 2020 r. W efekcie o 15 minut skróci się czas podróży. W poniedziałek (13 marca) w Łodzi spółka PKP PLK podpisała umowę z wykonawcą inwestycji za blisko 346 mln zł.
Podróż koleją z Łodzi do Zduńskiej Woli potrwa krócej
Remont linii kolejowej z Łodzi do Zduńskiej Woli ma zakończyć się w pierwszej połowie 2020 r. (fot. pixabay)

• Modernizacja 42-km odcinka linii kolejowej z Łodzi do Zduńskiej Woli pozwoli zwiększyć prędkość pociągów do 120 km/h i skrócić czas podróży o 15 minut.

• Modernizacja obejmie wymianę torów na 42 km dwutorowej linii oraz sieci trakcyjnej, przebudowę siedmiu stacji i przystanków, oraz remont 29 obiektów inżynieryjnych - wiaduktów, mostów, kładki dla pieszych.

• Rok 2017 jest przewidziany na opracowanie projektów oraz uzyskanie stosownych zezwoleń. Inwestycja ma zakończyć się w pierwszej połowie 2020 r.

• Przebudowa odcinka Łódź Kaliska - Zduńska Wola jest jednym z projektów Krajowego Programu Kolejowego, usprawniających komunikację regionalną w Polsce.

Realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe projekt współfinansowany z funduszy unijnych dotyczy linii kolejowej nr 14 na odcinku od dworca Łódź-Kaliska do Zduńskiej Woli. W ramach zawartego w poniedziałek kontraktu trasa zostanie w pełni zmodernizowana, co pozwoli zwiększyć prędkość pociągów do 120 km/h i o jedną trzecią skrócić obecny czas przejazdu.

"Udało nam się wyłonić dobrego wykonawcę, który w dobrej cenie zrealizuje jeden z projektów unijnych, mający bardzo duże znaczenie dla regionu łódzkiego. Jego efekty będzie można bardzo łatwo zweryfikować, bo planujemy, że inwestycja skróci czas przejazdu o 15 minut - z 46 minut obecnie do 31. To na pewno zostanie zauważone przez pasażerów, a o to przede wszystkim nam chodzi" - podkreślił podczas podpisywania umowy członek zarządu PKP PLK Arnold Bresch.

Prace będzie prowadziła grupa ZUE SA, zwycięzca przetargu. Zakres robót obejmuje m.in. wymianę torów na 42 km dwutorowej linii oraz sieci trakcyjnej, przebudowę siedmiu stacji i przystanków, oraz remont 29 obiektów inżynieryjnych - wiaduktów, mostów, kładki dla pieszych.

"W Pabianicach i Zduńskiej Woli powstaną nowe przejścia podziemne z windami. Będą one służyły do dostania się na perony oraz bezpiecznego przedostania się na drugą stronę. Łącznie przebudowanych zostanie 35 przejazdów kolejowo-drogowych, gdzie zamontowane zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem. Zwiększy się komfort podróżowania oraz poprawi bezpieczeństwo" - tłumaczył Krzysztof Pietras, zastępca dyrektora regionu centralnego PKP PLK.

Jak poinformował prezes ZUE Wiesław Nowak, rok 2017 jest przewidziany na opracowanie projektów oraz uzyskanie stosownych zezwoleń, a prace remontowe mają rozpocząć się na początku przyszłego roku. Inwestycja ma zakończyć się w pierwszej połowie 2020 r.

Przebudowa odcinka Łódź Kaliska - Zduńska Wola jest jednym z projektów Krajowego Programu Kolejowego, usprawniających komunikację regionalną w Polsce. W planach jest także dalszy remont linii na odcinku Zduńska Wola - Ostrów Wielkopolski.

"Mocno rozpędziliśmy inwestycje kolejowe PKP PLK. Od początku roku podpisaliśmy ponad 50 umów na blisko 1,8 mld zł. W najbliższym czasie planujemy zawarcie kolejnych dużych kontraktów" - zaznaczył Bresch.

Dodał, że pod koniec ubiegłego roku zakończono budowę odcinka Łódź Widzew - Łódź Fabryczna wraz z nową stacją Łódź Fabryczna, a kolejnym udogodnieniem dla mieszkańców aglomeracji łódzkiej i podróżnych z Polski będzie budowa tunelu średnicowego z Łodzi Fabrycznej do Łodzi Kaliskiej. Podpisanie umowy na tę inwestycję planowane jest na drugą połowę tego roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

panowie 120 kilometrów na godzine to nic nowego żadna rewelacja skoro się wydaje tyle forsy to za jednym remontem powinno być wszystko dostosowane do prędkości 160 km dopóki unia europejska dofinansowuje bo po tym terminie przeminie ze sto lat zanim coś zmienicie ,tak było dotychczas w naszej okolic...y tylko umieli zlikwidować przystanek w henrykowie a dziś mówią ze nie będzie się zatrzymywał pociąg w zduńskiej woli jadący z poddębic do łodzi bo by za dużo minut straciłby dojeżdzając do dworca - natomiast jak był przystanek to go rozebrali to jest gospodarka myślę ze teraz ktoś nad tą sprawą pomyśli. rozwiń

olek, 2017-04-05 11:16:57 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE