Pół miliarda złotych na tory

Podróż pociągiem z prędkością 160 km/h, czas przejazdu z Krakowa do Tarnowa – 37 minut, a z Tarnowa do Rzeszowa – 38 minut. To będzie możliwe w 2015 r.
Pół miliarda złotych na tory

Wykonawcą prac na odcinku między Bochnią a Biadolinami będzie konsorcjum firm: PKP Energetyka, Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe. Wartość umowy wynosi ponad 500 mln zł.

Zakres robót obejmie m.in. modernizację torów na długości ponad 22 km, przebudowę trzech przystanków osobowych (Rzezawa, Jasień Brzeski, Sterkowiec), przebudowę kilkudziesięciu wiaduktów, mostów i przepustów oraz budowę dwóch przejść podziemnych dla pieszych.

Urządzenia sterowania ruchem kolejowym zostaną zmodernizowane, a sieć trakcyjna zostanie całkowicie wymieniona. Powstanie też ponad 16 km ekranów akustycznych.

Całkowity koszt modernizacji linii Kraków – Rzeszów wynosi prawie 5 mld zł. Długość modernizowanego odcinka od Krakowa (Podłęża) do Rzeszowa Zachodniego wynosi 138,9 km.

– Ten projekt ma wymiar europejski, ale też krajowy i regionalny – zaznaczył wicemarszałek. Bez tej inwestycji nie mógłby powstać sprawny system komunikacji regionalnej – uważa wicemarszałek Roman Ciepiela.

Samorząd regionalny oferuje pomoc. Będzie też mobilizować do sprawnej realizacji przedsięwzięcia. Województwo już kupiło szybkie pociągi. Do przyszłego roku będzie pięć takich składów.

Władze województwa wspierają też modernizację linii kolejowych. W tym roku Polskie Linie Kolejowe dostały ponad 41 mln zł na modernizację trasy nr 96 Tarnów – Leluchów na odcinku Tarnów – Stróże. Całkowita wartość przedsięwzięcia, które przewiduje unowocześnienie 60-kilometrowego odcinka, wynosi prawie 64 mln zł.

Również dzięki funduszom z programu operacyjnego zostanie zmodernizowana linia kolejowa na nr 94 Kraków-Płaszów – Oświęcim na odcinku Kraków-Bonarka – Kraków-Swoszowice. Całkowita wartość inwestycji wynosi 29 mln zł, a wysokość dotacji – ponad 19 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.