Połączenie krajowej "siódemki" z ekspresową obwodnicą Warszawy jest już otwarte

Kierowcy mogą już omijać zakorkowany Raszyn i Janki oraz wjechać bezkolizyjnie na południową obwodnicę Warszawy.
Połączenie krajowej "siódemki" z ekspresową obwodnicą Warszawy jest już otwarte
Nowo wybudowany odcinek drogi, który łączy węzeł Warszawa-Janki (fot.Łukasz Jóźwiak/GDDKiA)

GDDKiA otworzyła w nocy z czwartku na piątek (17/18 września) połączenie krajowej "siódemki" z ekspresową obwodnicą Warszawy. Chodzi o nowo wybudowany odcinek drogi, który łączy węzeł Warszawa-Janki na trasie S8 Opacz-Paszków z krajową "siódemką" w rejonie Sękocina.

Kierowcy na Mazowszu jeżdżą po lepszych drogach

"To kolejna, bardzo ważna inwestycja udostępniana kierowcom wcześniej, niż pierwotnie planowano. W ubiegłym tygodniu, na miesiąc przed terminem, zyskały przejezdność obie jezdnie mostu gen. Stefana Grota-Roweckiego na modernizowanej trasie S8 w Warszawie" - podkreśliła minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak.

"GDDKiA sugeruje podróż z Warszawy w kierunku Radomia i Krakowa poprzez węzeł Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Warszawa Janki na S8 Opacz-Paszków, a następnie nową drogą do DK 7 w rejonie Sękocina" - czytamy w komunikacie

Jak wyjaśniono, termin zakończenia całej inwestycji (trasy S8 na odcinku od węzła Opacz do węzła Paszków wraz z powiązaniem z krajową siódemką) to grudzień 2015 r. "W lipcu do użytku został oddany pierwszy - ok. 6 km odcinek nowej trasy S8 od węzła Opacz do Janek. Wówczas znaczną poprawę odczuli kierowcy udający się w stronę Wrocławia i Katowic" - podkreślił resort.

Po zakończeniu wszystkich robót trasa ekspresowa będzie miała trzy pasy ruchu w obu kierunkach.

Wartość całej inwestycji wynosi 565,7 mln zł. Jest ona współfinansowana z pieniędzy UE z programu "Infrastruktura i Środowisko" na lata 2007-2014.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.