Południowa obwodnica Opoczna gotowa

W czwartek oddano do użytku południową obwodnicę Opoczna na drodze krajowej nr 12. Inwestycja trwała półtora roku i kosztowała prawie 150 mln zł. Otwarcie obwodnicy umożliwi wyprowadzenie z Opoczna ruchu tranzytowego, który do tej pory odbywał się przez centrum miasta.
Południowa obwodnica Opoczna gotowa
Wielu mieszkańców narzekało, że samochody ciężarowe utrudniają ruch, zanieczyszczają powietrze i doprowadzają do pękania ścian w budynkach mieszkalnych. Teraz te problemy powinny się skończyć.

Uroczystość otwarcia obwodnicy odbyła się w okolicach miejscowości Różanna, na wschodnim węźle obwodnicy od strony Radomia (zabierz głos/oceń prezydenta). W tym miejscu pod koniec czerwca 2010 roku rozpoczynano budowę. Symboliczną pierwszą łopatę wbił ówczesny minister infrastruktury Cezary Grabarczyk.

Przed rozpoczęciem prac Fundacja Uniwersytetu Łódzkiego prowadziła na terenie przyszłej obwodnicy prace archeologiczne. Natrafiono m.in. na liczne relikty osadnictwa z przełomu neolitu i brązu (2000 - 1600 lat p.n.e.), okresu brązu (1000 - 500 lat p.n.e.). Odnaleziono też ślady wpływów kultury rzymskiej (300 p.n.e. - 500 n.e.). Wszystkie wyeksplorowane eksponaty znalazły się w opoczyńskim muzeum regionalnym.

Południowa obwodnica Opoczna liczy 7,8 km. To droga jednojezdniowa, ma naprzemiennie dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden w drugim. Każdy z pasów ma szerokość 3,5 m. Są również pobocza o szerokości 1,5 m.

W ramach inwestycji wybudowano m.in. ponad 3 km ekranów akustycznych, sześć wiaduktów nad drogami i torami kolejowymi oraz dwa mosty nad rzekami Węglanką i Drzewiczką. Powstało również 48 przepustów, z których 18 spełnia funkcję przejść dla zwierząt.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE