PARTNER PORTALU
  • BGK

Południowa obwodnica Warszawy. Ratusz odwołał się do Ministerstwa Infrastruktury

  • PAP/MIW    19 stycznia 2018 - 15:29
Południowa obwodnica Warszawy. Ratusz odwołał się do Ministerstwa Infrastruktury
Pod koniec grudnia wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera wydał zezwolenie na budowę ostatniego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy (fot. mat. MSWiA)

Ratusz odwołał się do Ministerstwa Infrastruktury od decyzji wojewody mazowieckiego, zezwalającej na budowę ostatniego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy - poinformował w piątek (19.01) wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski. Według niego, nie uwzględniono w niej montażu filtrów zanieczyszczeń.




• Władze miasta i dzielnicy są zdecydowanie za budową obwodnicy, lecz twierdzą, że budowa trasy bez instalacji filtrów zanieczyszczeń powietrza będzie zagrażać zdrowiu mieszkańców tej części Warszawy.

• Zdaniem samorządowców trasa ta, będzie jedną najczęściej uczęszczanych w tej części miasta, natomiast instalacja filtrów nie spowoduje opóźnienia w oddaniu jej do użytku.

• Zgodnie z planem obwodnica ma być gotowa do połowy 2020 roku.

Pod koniec grudnia wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera wydał zezwolenie na budowę ostatniego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy. Chodzi o liczący około 4,6 km odcinek przebiegający przez dzielnice Ursynów i Wilanów.

Olszewski poinformował, że Ratusz złożył do Ministra Infrastruktury odwołanie od decyzji wojewody. Tłumaczył, że ma to związek z obawami władz miasta, że budowa trasy bez instalacji filtrów zanieczyszczeń powietrza będzie zagrażać zdrowiu mieszkańców tej części Warszawy.

Jak mówił Olszewski, wcześniej wojewoda mazowiecki odrzucił petycję, pod którą podpisało się 7 tys. mieszkańców Ursynowa. Postulowali oni, by wojewoda zobowiązał inwestora do instalacji filtrów.

- Nasze argumenty zostały kompletnie zignorowane, nie dostaliśmy żadnej informacji o tym dlaczego inwestora nie zobowiązano do instalacji tego typu urządzeń, mimo że tego typu urządzenia w przypadku zabudowy jaką mamy na Ursynowie, zawsze powinny być stosowane - powiedział Olszewski.

Podkreślił też, że miasto nie jest przeciwnikiem budowy Południowej Obwodnicy Warszawy.

- Absolutnie jest to inwestycja niezwykle istotna dla całego układu komunikacyjnego i zakładamy, że dzięki jej budowie uda nam się rozwiązać bardzo wiele problemów, które mamy w całym układzie drogowym na południu Warszawy - mówił.

Dodał, że zastrzeżenie wyrażone w odwołaniu dotyczy jedynie "skutków zanieczyszczeń generowanych przez układ transportowy". Jego zdaniem trasa ta, będzie jedną najczęściej uczęszczanych w tej części miasta. Przekonywał, że instalacja filtrów nie spowoduje opóźnienia w oddaniu inwestycji do użytku.

Wtórował mu burmistrz Ursynowa Robert Kempa.

- Ja również chciałem podkreślić, że my nie jesteśmy przeciwnikami POW. Zdajemy sobie sprawę z tego, że na czas budowy będą uciążliwości z tym związane. Natomiast absolutnie nie zgadzamy się na to, żeby dopiero po analizie powykonawczej stwierdzać, czy te filtry są potrzebne, czy nie - mówił.

Burmistrz wyraził też nadzieję, że szef resortu infrastruktury przyzna rację miejskim urzędnikom i zmieni decyzję wojewody.

Południowa Obwodnica Warszawy to droga ekspresowa realizowana w województwie mazowieckim, na terenie m.st. Warszawy w dzielnicach Ursynów, Wilanów i Wawer. POW umożliwi powiązanie dróg krajowych w kierunku Terespola, Lublina, Krakowa czy Wrocławia. Umożliwi także połączenie z Trasą Armii Krajowej, co ułatwi dojazd do Gdańska czy Białegostoku.

Inwestycja ma być gotowa do połowy 2020 roku.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.