Ponad 140 mln zł na żeglugę powietrzną

Ponad 140 mln zł planuje wydać w tym roku na inwestycje Polska Agencja Żeglugi Powietrznej.
Ponad 140 mln zł na żeglugę powietrzną

Pieniądze mają być przeznaczone m.in. na zakup urządzeń nawigacyjnych, radarów, budowę i remonty wież kontroli ruchu.

Czytaj też: 23 mln euro na port lotniczy Rzeszów-Jasionka

„PAŻP w tym roku przeznaczył na inwestycje ponad 140 mln zł. W ramach tych środków kontynuujemy budowę urządzeń nawigacyjnych na wielu lotniskach, m.in. w Zielonej Górze i Łodzi, Rzeszowie. Przygotowujemy się do inwestycji w Krakowie, gdzie nadal korzystamy z dawnej wieży wojskowej, zakończyliśmy remont wieży w Zielonej Górze. Kupujemy dwa nowe radary, które zainstalujemy we Wrocławiu i w Poznaniu” – poinformował prezes PAŻP Krzysztof Banaszek.

Czytaj też: 128 mln zł na rozbudowę wrocławskiego lotniska

Wyjaśnił, że Agencja w ramach wieloletniego programu inwestycyjnego planuje w przyszłym roku wydać na inwestycje ok. 130 mln zł, a w 2013 r. – 119 mln zł.

Czytaj też: Najbardziej dynamiczne lotniska to Zielona Góra, Gdańsk i Wrocław

„Dla porównania w 2008 r. PAŻP wydała na inwestycje ponad 80 mln zł, w 2009 r. ponad 96 mln zł, a w ub.r, pomimo kryzysu w branży, ponad 80 mln. zł. Powyższe wyniki zostały osiągnięte przy równoczesnym utrzymaniu pod kontrolą kosztów działalności operacyjnej oraz poprawie efektywności operacyjnej, m.in. dzięki zmianie sposobu wynagrodzeń załogi i wprowadzeniu nowego regulaminu wynagrodzeń” – powiedział.

PAŻP zatrudnia ok. 450 kontrolerów w całym kraju. Zapewnia obsługę ruchu lotniczego na wszystkich polskich lotniskach. Agencja została utworzona w 2006 r., a działalność rozpoczęła w 2007 r.

Do zadań PAŻP należy m.in. zarządzanie przestrzenią powietrzną, przepływem ruchu lotniczego, zapewnianie służb żeglugi powietrznej w przestrzeni powietrznej na terenie Polski, utrzymywanie i rozbudowa infrastruktury nawigacyjnej.


 

„PAŻP w tym roku przeznaczył na inwestycje ponad 140 mln zł. W ramach tych środków kontynuujemy budowę urządzeń nawigacyjnych na wielu lotniskach, m.in. w Zielonej Górze i Łodzi, Rzeszowie. Przygotowujemy się do inwestycji w Krakowie, gdzie nadal korzystamy z dawnej wieży wojskowej, zakończyliśmy remont wieży w Zielonej Górze. Kupujemy dwa nowe radary, które zainstalujemy we Wrocławiu i w Poznaniu” – poinformował prezes PAŻP Krzysztof Banaszek.

Wyjaśnił, że Agencja w ramach wieloletniego programu inwestycyjnego planuje w przyszłym roku wydać na inwestycje ok. 130 mln zł, a w 2013 r. – 119 mln zł.

„Dla porównania w 2008 r. PAŻP wydała na inwestycje ponad 80 mln zł, w 2009 r. ponad 96 mln zł, a w ub.r, pomimo kryzysu w branży, ponad 80 mln. zł. Powyższe wyniki zostały osiągnięte przy równoczesnym utrzymaniu pod kontrolą kosztów działalności operacyjnej oraz poprawie efektywności operacyjnej, m.in. dzięki zmianie sposobu wynagrodzeń załogi i wprowadzeniu nowego regulaminu wynagrodzeń” – powiedział.

PAŻP zatrudnia ok. 450 kontrolerów w całym kraju. Zapewnia obsługę ruchu lotniczego na wszystkich polskich lotniskach. Agencja została utworzona w 2006 r., a działalność rozpoczęła w 2007 r.

Do zadań PAŻP należy m.in. zarządzanie przestrzenią powietrzną, przepływem ruchu lotniczego, zapewnianie służb żeglugi powietrznej w przestrzeni powietrznej na terenie Polski, utrzymywanie i rozbudowa infrastruktury nawigacyjnej.


 

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE