Ponad 209 mln na most w Kamieniu

Most przez Wisłę w miejscowości Kamień (Lubelskie) wybuduje za ponad 209 mln zł konsorcjum, którego liderem jest Energopol Szczecin. W piątek w Lublinie umowę w tej sprawie podpisali przedstawiciele konsorcjum i samorządu województwa lubelskiego.
Ponad 209 mln na most w Kamieniu
Marszałek województwa lubelskiego Krzysztof Hetman podkreślił, że budowa mostu w Kamieniu jest inwestycją bardzo oczekiwaną na Lubelszczyźnie. Most na Wiśle w tym miejscu planowany był już sto lat temu. "Ta przeprawa mostowa w sposób znakomity poprawi dostępność komunikacyjną regionu" - powiedział Hetman na konferencji prasowej.

Dyrektor Energopolu Marcin Konarzewski zapowiedział, że prace przy budowie mostu rozpoczną się pod koniec września. Zapewnił, że budowa zostanie ukończona zgodnie z przewidzianym w umowie terminem, który upływa w czwartym kwartale 2014 r.

W skład konsorcjum budującego most - oprócz Energopolu - wchodzą spółki: Mostmar oraz Gotowski Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe. Budowa będzie kosztowała ponad 209 mln zł brutto, z czego 125 mln zł sfinansowanych zostanie z unijnego Programu Rozwój Polski Wschodniej. Pozostałe koszty pokryją samorządy województw lubelskiego i mazowieckiego.

W przetargu na wykonawcę inwestycji uczestniczyło 12 oferentów. Wybrane konsorcjum zaproponowało najniższą cenę. Zarząd województwa lubelskiego szacował, że most będzie kosztował prawie 270 mln zł.

Most ma mieć ponad kilometr długości i prawie 20 metrów szerokości. Będą przez niego biegły dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra każdy, dwa pasy awaryjne po 2,5 m, ścieżka rowerowa i chodnik dla pieszych. Zbudowanych zostanie też ponad 700 m dróg dojazdowych.

Most w Kamieniu powstanie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 747, która łączy trasy krajowe nr 19 w woj. lubelskim i nr 9 w woj. mazowieckim. Obecnie samochody jeżdżące tą drogą korzystają z przeprawy promowej. Najbliższe mosty przez Wisłę, w Annopolu i w Puławach, dzieli 75 km. To najdłuższy obecnie odcinek Wisły, na którym nie ma mostu.

Nowy most ułatwi komunikację Lubelszczyzny z centralną i zachodnią Polską oraz usprawnieni dojazd z centrum kraju do przejść granicznych z Ukrainą w Dorohusku, Zosinie i Hrebennem. Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.