Ponad 273 mln zł na torowiska i zajezdnie

Ponad 273 mln zł przeznaczy Szczecin na modernizację torowisk tramwajowych i zajezdni. W piątek podpisano pierwsze umowy rozpoczynające cykl inwestycji w rozwój sieci tramwajowej w mieście.
Ponad 273 mln zł na torowiska i zajezdnie

Łącznie do 2015 roku w ramach projektu „Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie" zmodernizowanych zostanie blisko 20 km torów. Przebudowana zostanie także zajezdnia tramwajowa w al. Wojska Polskiego.

Wartość projektu wynosi 273 mln zł (brutto), z czego dofinansowanie z funduszy unijnych 131 mln zł (netto).

Zajezdnię ma przebudować kosztem 135 mln zł firma Zue z Krakowa. Modernizacja ma się odbywać w formule „zaprojektuj i wybuduj". Wykonawca prac najpierw zrobi projekt przebudowy, a następnie, po uzyskaniu pozwoleń, wykona kompleksową modernizację. Zajezdnia ma być gruntownie przebudowana i dostosowana do obsługi pojazdów niskopodłogowych.

Wykonawca, poza pracami budowlanymi, będzie musiał także wyposażyć obiekty zajezdni w specjalistyczny sprzęt do obsługi pojazdów. Rozbuduje też istniejące budynki, z których większość jest pod opieką konserwatora. W czasie remontu zajezdnia, która powstała w 1934 roku, ma funkcjonować normalnie.

Oprócz remontu zajezdni projekt zakłada również modernizację torowisk w al. Piastów, ul. Wawrzyniaka oraz rozjazdy na skrzyżowaniu al. Bohaterów Warszawy i Jagiellońskiej. Wyremontowane zostanie torowisko o łącznej długości 4,5 km.

Spółka Tramwaje Szczecińskie jest w trakcie rozstrzygania tego postępowania. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest na przełomie października i listopada tego roku. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 180 dni od podpisania umowy.

Przebudowane ma być też torowisko tramwajowe na odcinku od Mostu Długiego do pętli Basen Górniczy wraz z przebudową pętli - łącznie ponad 8 km. Procedura przetargowa tej inwestycji rozpocznie się jeszcze w tym roku. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest na marzec 2014 roku. Czas realizacji zadania wyniesie 12 miesięcy.

W ubiegłym roku w ramach projektu przebudowano już tory przy Bramie Portowej.

Miasto realizuje też inne inwestycje w komunikację miejską. Budowany jest pierwszy etap Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, niebawem rozpocznie się przebudowa ul. Potulickiej i Narutowicza wraz z układem torowym.

Trwa dostawa do Szczecina niskopodłogowych tramwajów Swing. Do miasta do marca 2014 r. trafią 22 zakupione przez spółkę Tramwaje Szczecińskie pojazdy niskopodłogowe o łącznej wartości ponad 241 mln zł; blisko 116 mln zł ma pochodzić z Unii Europejskiej.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE