Ponad 28 mln zł na tyskie przystanki

Kosztem ponad 28 mln zł w Tychach zbudowano trzy nowoczesne przystanki kolejowe i zmodernizowano istniejący.
Ponad 28 mln zł na tyskie przystanki

Samorządowcy zapewniają, że nowe perony, wyposażone w automaty biletowe, monitoring, oświetlenie, wiaty rowerowe i windy, mają europejski standard.

W piątek w Tychach podsumowano realizację pierwszego etapu projektu stworzenia Szybkiej Kolei Regionalnej łączącej Tychy, przez Katowice, z Dąbrową Górniczą. Oficjalne otwarcie nowych przystanków zaplanowano na sobotę.

Budowę trzech nowych peronów: Tychy Lodowisko, Tychy Bielska i Tychy Grota-Roweckiego w 85 proc. sfinansowała dotacja z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Budowa trwała blisko dwa lata.

Modernizacja i budowa nowych przystanków była następstwem reaktywowania w 2008 r. nieczynnego od ośmiu lat połączenia kolejowego zlokalizowanej w śródmieściu stacji Tychy Miasto z Katowicami. Skierowane początkowo na tę trasę nowoczesne pociągi kontrastowały z przestarzałą, zdewastowaną infrastrukturą kolejową. Na nowe przystanki pozyskano środki unijne. Prace ruszyły w 2011 r.

By ułatwić mieszkańcom dojście do nowych przystanków zainstalowano windy, podjazdy (Tychy Zachodnie) i kładki dla pieszych (Tychy Lodowisko), umożliwiające bezpieczne przemieszczanie się pasażerów między przystankami autobusowymi a kolejowymi. Wszystko po to, by zachęcić mieszkańców Tychów do korzystania z kolei.

Miesiąc po uruchomieniu nowych przystanków kolejowych zostanie ograniczona liczba autobusów na trasie Tychy-Katowice.

„Jestem przekonany, że nowe perony się spodobają się mieszkańcom, a Szybka Kolej Regionalna będzie systematycznie zyskiwać nowych pasażerów. Liczymy też, że marszałek województwa wywiąże się ze swoich obietnic i skieruje na linię Tychy-Katowice lepszy niż dotychczas tabor” – powiedział prezydent miasta Andrzej Dziuba.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE