Ponad 30 nowych peronów na trasie Koluszki-Częstochowa

Ponad 30 peronów przebudowano na trasie Koluszki-Częstochowa w ramach jej rewitalizacji. Docelowo ma być ich 43 - poinformował w czwartek PAP szef zespołu prasowego spółki PKP PLK Maciej Dudkiewicz.
Ponad 30 nowych peronów na trasie Koluszki-Częstochowa

Według niego do końca tego roku na większości przebudowanych przystanków zaplanowano montaż wiat i innych elementów małej architektury, takich jak ławki czy gabloty informacyjne z rozkładem jazdy.

Perony zostały wyposażone w nowe oświetlenie, ogrodzenie i system nagłaśniający. Wsiadanie do pociągów jest wygodniejsze, bo podwyższono perony z dotychczasowych 35 cm do 55 cm. Łatwiej też mają osoby niewidome. Dzięki specjalnej nawierzchni mogą rozpoznać, gdzie znajduje się krawędź peronu.

 Czytaj też:  Pesa i Newag chcą dostarczyć pociągi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej

Jak podał Dudkiewicz do tej pory przebudowano już perony w miejscowościach: Chrusty Nowe, Rokiciny, Łaznów, Baby, Moszczenica, Jarosty, Piotrków Trybunalski, Rozprza, Gorzkowice, Gorzędów, Kamieńsk, Radomsko, Bobry, Kłomnice, Rzerzęczyce, Rudniki oraz Częstochowa Aniołów.

Zwrócił on uwagę, że obecnie prace trwają na odcinku pomiędzy stacją Widzów-Teklinów a stacją Jacków. Odnawiane są tory, sieć trakcyjna i perony.

W związku z prowadzonymi tam robotami został zamknięty jeden tor. Z kolei na trasie od Piotrkowa Trybunalskiego do stacji Widzów-Teklinów przebudowywane są urządzenia sterowania ruchem.

Czytaj: PKP sprzedały zabytkowy tabor

Według PKP PLK linia kolejowa Warszawa-Koluszki-Częstochowa-Katowice to jedno z najważniejszych połączeń w Polsce wykorzystywanych w regionalnym i dalekobieżnym ruchu pasażerskim. Trasa jest również wykorzystywana przez pociągi towarowe.

Projekt rewitalizacji trasy obejmuje przebudowę m.in. torów, sieci trakcyjnej, mostów, przepustów czy przejazdów kolejowo-drogowych. Podróżni skorzystają z ponad 40 odnowionych i wygodniejszych peronów.

Według Dudkiewicza prace na trasie Koluszki-Częstochowa mają zakończyć się w 2015 roku. Dzięki temu pociągi osobowe będą mogły poruszać się z prędkości 120 km na godzinę, a towarowe z prędkością do 100 km na godzinę.

Obecnie w wielu miejscach składy muszą zwalniać nawet do 50 km na godzinę. Po zakończeniu prac przejazd z Koluszek do Częstochowy skróci się o pół godziny. Oznacza to również, że podróż ze stolicy do Częstochowy będzie trwała ok. 2 godziny 15 minut.

Koszt projektu "Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 1 na odcinku Koluszki-Częstochowa" wyniesie ponad 535 mln zł netto, z czego ponad 416 mln zł netto będzie pochodzić z dofinansowania Unii Europejskiej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Cudownie, polecam temu Dudkiewiczowi żeby poszedł sobie na dworzec w Piotrkowie Trybunalskim. Działa tylko jeden megafon przy drzwiach dworca na peronie pierwszym, który... jest nieczynny, bo trwa remont. Wszystkie pociągi odjeżdżają z peronu drugiego, na którym megafony nie działają. Zresztą pal li...cho megafony. Na peronie drugim nie ma nawet wiaty wielkości przystanku autobusowego, więc w oczekiwaniu na spóźniający się pociąg cudownie jest marznąć i moknąć pod gołym niebem. Dziękujemy ci panie Dudkiewicz. Dziękujemy także za to, że nie ma przejścia podziemnego na drugi peron, ale najbardziej za to, że dzięki misternej konstrukcji płotu po zejściu z drugiego peronu i kładce wychodzącej prosto na ulice razem z walizami idzie się po jezdni wprost na jadące samochody. Wielki sukces modernizacyjny. rozwiń

piotrkowianin, 2014-11-17 10:04:25 odpowiedz

wszystko pięknie ale dlaczego w Piotrkowie zrobiono tylko jeden peron,a ten w kierunku Koluszek bez zmian.Na tym odnowionym nie ma ani ławek ani wiaty i czeka się pod gołym niebem,dojście na 2-gi peron beznaedziejne.Czym tu się chwalic,to jest 1/3 tego co byc powinno.

jerzy, 2014-10-31 15:14:30 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE