Ponowią przetarg na trasy rowerowe na Podkarpaciu

- Przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie ok. 430 km tras rowerowych na Podkarpaciu będzie prawdopodobnie ponowiony. Wszystkie oferty, złożone w dotychczasowych postępowaniach znacznie przekroczyły kwotę zarezerwowaną na inwestycję.
Ponowią przetarg na trasy rowerowe na Podkarpaciu

Budowa tras rowerowych w regionie została podzielona na pięć zadań. Dla każdego z nich został ogłoszony oddzielny przetarg. Wszystkie złożone oferty okazały się znacznie wyższe niż zakładał samorząd województwa podkarpackiego. Było to już drugie postępowanie przetargowe ws. tej inwestycji; w pierwszym oferty także były wyższe niż kosztorys.

Jak poinformował rzecznik marszałka województwa podkarpackiego, Tomasz Leyko, prawdopodobnie będzie trzeci przetarg na tę inwestycję. "Zarząd województwa musi zapoznać się z przyczynami, dlaczego oferty tak dalece odbiegały od zakładanego kosztorysu. Wówczas podjęta zostanie ostateczna decyzja. Wszystko wskazuje jednak na to, że będzie ogłoszony nowy przetarg" - dodał.

Podkarpackie ścieżki rowerowe będą częścią trasy, która połączy pięć wschodnich województw.

Zdaniem Leyki, trudno ocenić czy Podkarpacie jest opóźnione w realizacji tej inwestycji w stosunku do innych regionów. "W pozostałych województwach ogłoszono dwa oddzielne przetargi na projektowanie i wykonanie. My ogłaszamy jeden przetarg" - podkreślił.

Na Podkarpaciu wykonawcy inwestycji będą musieli zaprojektować i wybudować ścieżki rowerowe oraz wykonać całą infrastrukturę - m.in. miejsca postojowe dla rowerów, tablice informacyjne czy wiaty chroniące rowerzystów przed deszczem.

Podkarpacki odcinek trasy zacznie się w miejscowości Podlesina na granicy z województwem lubelskim i przebiegnie przez m.in. Narol, Horyniec Zdrój, Dynów, Kraczkową, Łańcut, Leżajsk, Ulanów; koniec tego fragmentu będzie w Trześni na granicy z woj. świętokrzyskim.

Cała rekreacyjna trasa rowerowa, łącząca województwa warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie, będzie mieć blisko 2 tys. kilometrów. Łączny koszt projektu "Trasy rowerowe w Polsce wschodniej" przekracza 274 mln zł. Z tej kwoty 85 proc. stanowi dofinansowanie unijne. Cała trasa ma być gotowa do końca 2015 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.