Ponowią przetarg na trasy rowerowe na Podkarpaciu

- Przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie ok. 430 km tras rowerowych na Podkarpaciu będzie prawdopodobnie ponowiony. Wszystkie oferty, złożone w dotychczasowych postępowaniach znacznie przekroczyły kwotę zarezerwowaną na inwestycję.
Ponowią przetarg na trasy rowerowe na Podkarpaciu

Budowa tras rowerowych w regionie została podzielona na pięć zadań. Dla każdego z nich został ogłoszony oddzielny przetarg. Wszystkie złożone oferty okazały się znacznie wyższe niż zakładał samorząd województwa podkarpackiego. Było to już drugie postępowanie przetargowe ws. tej inwestycji; w pierwszym oferty także były wyższe niż kosztorys.

Jak poinformował rzecznik marszałka województwa podkarpackiego, Tomasz Leyko, prawdopodobnie będzie trzeci przetarg na tę inwestycję. "Zarząd województwa musi zapoznać się z przyczynami, dlaczego oferty tak dalece odbiegały od zakładanego kosztorysu. Wówczas podjęta zostanie ostateczna decyzja. Wszystko wskazuje jednak na to, że będzie ogłoszony nowy przetarg" - dodał.

Podkarpackie ścieżki rowerowe będą częścią trasy, która połączy pięć wschodnich województw.

Zdaniem Leyki, trudno ocenić czy Podkarpacie jest opóźnione w realizacji tej inwestycji w stosunku do innych regionów. "W pozostałych województwach ogłoszono dwa oddzielne przetargi na projektowanie i wykonanie. My ogłaszamy jeden przetarg" - podkreślił.

Na Podkarpaciu wykonawcy inwestycji będą musieli zaprojektować i wybudować ścieżki rowerowe oraz wykonać całą infrastrukturę - m.in. miejsca postojowe dla rowerów, tablice informacyjne czy wiaty chroniące rowerzystów przed deszczem.

Podkarpacki odcinek trasy zacznie się w miejscowości Podlesina na granicy z województwem lubelskim i przebiegnie przez m.in. Narol, Horyniec Zdrój, Dynów, Kraczkową, Łańcut, Leżajsk, Ulanów; koniec tego fragmentu będzie w Trześni na granicy z woj. świętokrzyskim.

Cała rekreacyjna trasa rowerowa, łącząca województwa warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie, będzie mieć blisko 2 tys. kilometrów. Łączny koszt projektu "Trasy rowerowe w Polsce wschodniej" przekracza 274 mln zł. Z tej kwoty 85 proc. stanowi dofinansowanie unijne. Cała trasa ma być gotowa do końca 2015 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE