Poseł lobbuje. Lobbuje prezydent. S3 ma jeszcze szansę?

Media donoszą, że rząd nie chce już S3 dla Gorzowa i Międzyrzecza. Poseł Witold Pahl z Platformy Obywatelskiej twierdzi jednak, że nie wszystko stracone i zachęca samorządowców do walki. W wigilę w sprawie list napisał prezydent Gorzowa Wlkp.

Media poinformowały rano, że z planu budowy dróg wyleci ponad 37 km S3 z Gorzowa do Międzyrzecza. Poseł Witold Pahl twierdzi jednak, że nie wszystko stracone i chwali się, że podjął szereg działań mających na celu zagwarantowanie finansowania budowy drogi S3 w województwie lubuskim, a w szczególności odcinka Gorzów Wlkp. - Międzyrzecz.. Poza licznymi spotkaniami podczas poprzedniego posiedzenia Sejmu, poseł przyznaje, że aktywnie zachęcał władze województwa oraz lokalne samorządy do zaangażowania się w proces konsultacji społecznych projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

- Mam przekonanie, że teraz wojewoda lubuski, zarząd województwa oraz burmistrzowie i wójtowie z północnej części województwa zgłoszą swoje opinie i uwagi na poparcie zakończenia tej inwestycji w najbliższym czasie - mówi poseł.

Uwagi do projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 można zgłaszać do poniedziałku.

Ponadto podczas najbliższego posiedzenia Sejmu, m.in. z inicjatywy Witolda Pahla, odbędzie się spotkanie parlamentarzystów koalicji PO-PSL z województw lubuskiego i zachodniopomorskiego, na które zostanie zaproszony minister infrastruktury Cezary Grabarczyk.

- Droga S3 ma strategiczne znaczenie dla rozwoju Gorzowa i całej północno-zachodniej Polski - mówi poseł Pahl - Ewentualne zaniechanie budowy tego odcinka postawiłoby pod znakiem zapytania olbrzymi nakład włożony w budowę odcinka Gorzów – Szczecin - zaznacza poseł i przypomina, że budowa S3 miała też poprawić bezpieczeństwo podróżujących z Gorzowa do Międzyrzecza. Tylko w tym roku na tym odcinku krajowej "trójki" w 24 wypadkach zginęło 9 osób a 33 osoby zostały ranne.

Pismo do ministra Grabarczyka w sprawie S3 skierował w wigilię także prezydent Gorzowa Wielkopolskiego Tadeusz Jędrzejczak. To pismo publikujemy w całości w dziale multimedia.

Czytaj także: Inwestycje drogowe do zamrażarki

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

W sprawie S-3 musi interweniować cała Polska Zachodnia bo to strategiczna inwestycja zarówno dla dolnośląskiego, zachodniopomorskiego jak i lubuskiego. Nie mówiąc o tym, że najwięcej może zyskać Szczecin do którego nową trasą może zacząć płynąć nowy potok towarów do portu. A port jest największy...m skarbem tego miasta obecnie. Sprawiedliwie to wygląda tak: Polska Wschodnia zawsze będzie mówić, że jest poszkodowana choćby niewiadomo ile w niej budowali, natomiast Małopolska z Krakowem przyzwyczaiła się, że ma inwestycje infrastrukturalne. Zachód Polski ostatnimi laty nie ma praktycznie nic oprócz paru porozrzucanych odcinków S-3. Zachodniopomorskie, Dolnośląskie i Lubuskie: Jeden za wszystkich - wszyscy za jednego! rozwiń

Jeden za wszystkich - wszyscy za jednego!, 2010-12-27 16:24:26 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE