PARTNER PORTALU
  • BGK

Powstanie program funkcjonalny dla lotniska Krywlany

  • PAP    13 kwietnia 2015 - 21:37

Spółka Innebo Group z Warszawy przygotuje program funkcjonalno-użytkowy dla białostockiego lotniska Krywlany, gdzie władze Białegostoku chcą zbudować utwardzony pas startowy dla małych samolotów.




Dokument określi wszystkie szczegóły techniczne i finansowe przedsięwzięcia. Wartość umowy to 110 tys. zł brutto.

Jak wcześniej informowały władze miasta, w programie funkcjonalno-użytkowym znajdą się wszelkie analizy dotyczące inwestycji, m.in. koszty, podział budowy na etapy, opis parametrów technicznych i eksploatacyjnych lotniska, opis typów samolotów, które będą mogły z niego korzystać. Miasto chce poznać warianty propozycji różnych rozwiązań wraz z uzasadnieniem, w którym należy uwzględnić zarówno wymagania techniczne jak i ekonomiczne.

Na lotnisku Krywlany, które obecnie jest lotniskiem sportowym - korzystają też z niego różne służby - ma powstać utwardzony pas startowy o długości 1 tys. 350 metrów. Pozwoli to obsługiwać małe samoloty pasażerskie, które mogą zabrać na pokład ok. 30 pasażerów. Porozumienie w tej sprawie na początku lutego podpisał prezydent Białegostoku oraz władze Aeroklubu Polskiego. Inwestycja ma pozwolić przekształcić lotnisko Krywlany na lotnisko użytku publicznego o tzw. ograniczonej certyfikacji.

Prezydent Tadeusz Truskolaski zapowiadał, że inwestycje będzie kosztować ok. 20 mln zł. Pas startowy ma powstać w 2017 r. Gdy program funkcjonalno-użytkowy będzie gotowy, miasto będzie ogłaszać przetargi na dokumentację i na wykonanie inwestycji. Przed budową teren trzeba odwodnić.

Budowa utwardzonego pasa startowego na Krywlanach jest bardzo oczekiwana w regionie, zwłaszcza po tym, gdy samorząd województwa zrezygnował z budowy lotniska regionalnego, mimo że w poprzednich latach takie plany były.

Najpierw były problemy proceduralne, także z wyborem lokalizacji, potem za zgodą Komisji Europejskiej unijne pieniądze zaplanowane na lotnisko w Regionalnym Programie Operacyjnym na lata 2007-2013, wydano na drogi wojewódzkie. Ostatecznie z budowy zrezygnowano, gdy KE zapowiedziała, że w nowej perspektywie finansowej 2014-2020 nie będą przeznaczane pieniądze na budowę takich lotnisk. Uwzględniono również doświadczenia innych regionów, które lotniska wybudowały, a mają kłopoty z ich utrzymaniem.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.